site.btaОбщина Габрово ще продължи да настоява „Топлофикация – Габрово“ ЕАД да осигурява качествена услуга на потребителите си, заяви кметът на Габрово

Община Габрово ще продължи да настоява „Топлофикация – Габрово“ ЕАД да осигурява качествена услуга на потребителите си, заяви кметът на Габрово
Община Габрово ще продължи да настоява „Топлофикация – Габрово“ ЕАД да осигурява качествена услуга на потребителите си, заяви кметът на Габрово
Таня Христова, кмет на Габрово. Пресфото-БТА: Снимка: Радослав Първанов

Община Габрово ще продължи да бъде настоятелна и да очаква обяснение и поемане на ангажимент от страна на ръководството на „Топлофикация – Габрово“ ЕАД, така че в оставащият зимен сезон да може да се предоставя качествена услуга на потребителите. Това заяви на брифинг кметът на Габрово Таня Христова. Присъстваха и всички ресорни заместник кметове. Заместник – изпълнителният директор на „Топлофикация – Габрово“ ЕАД Петър Пильонов също е бил поканен на брифинга, но не се отзова на поканата.  

"В Община Габрово от миналата година постъпват изключително много сигнали от граждани, които са свързани или с липса на качествено топлоподаване, чести аварии, които за всички е видно, че разрушават и градска среда, както и за още един проблем, който се засилва като степен на тревожност -завишените усещания във всички нас за замърсен въздух и сажди, които хората, живеещи в района на „ТЕЦ Габрово“, констатират", каза кметът. 

Всички, постъпили сигнали в Община Габрово по повод качеството на топлодаването и саждите във въздуха днес ще бъдат обобщени и ще бъде изпратено писмо до няколко институции -  до Министерство на околната среда и водите, Министерство на енергетиката, Комисията за енергийно и водно регулиране, до Омбудсмана на Република България и до Регионалната инспекция по околната среда и водите.

Кметът допълни, че институциите регулярно са търсени, за да осъществяват проверки. С последното писмо до кмета на Габрово те са информирали каква е технологията на отопление, но "едва ли не потвърждават, че проблеми с това, което се случва в дружеството „Топлофикация – Габрово“ ЕАД и услугата, която то предлага, няма", отбеляза Таня Христова. 

При авариите дружеството нарушава пътното покритие на много места, за което „Топлофикация – Габрово“ ЕАД внася депозит към общинската администрация. Оттук насетне Община Габрово ще прибегне към директно използване на този депозит.  В рамките на изтеклия срок, в който дружеството трябва да възстанови нарушената инфраструктура, общината ще се заема незабавно с възстановяване на пътното покритие. Проблем е, че авариите се случват често пъти в сезон, в който е трудно да бъдат възстановени участъците, допълни Таня Христова.

„Не мога да си обясня отношението на ръководството на „Топлофикация – Габрово“ ЕАД, защото при проведена среща с тях, г-н Пильонов официално заяви, че не планират и нямат инвестиционни намерения за подмяна или за развитие на мрежата, в която функционират на територията на община Габрово. Инвестициите им били в друго направление, за което, може би, когато решат, ще могат дадат повече детайли към нас, каза още Христова. 

Кметът припомни, че през 2016 и 2017 г. са заведени дела, които на първа инстанция са били в полза на гражданите, но на последна инстанция решението окончателно е в полза на „Топлофикация – Габрово“ ЕАД, т.е. интересите на гражданите, които са страдали от неподаване на топлина, са останали без уважение. 

„Оттук насетне ние ще бъдем заедно с гражданите така упорити и последователни, ще продължим да настояваме услугата, която „Топлофикация – Габрово“ ЕАД предлага на своите абонати, които са 4500 според справките, сред които са детски градини, училища и други институции, да бъде качествена. Особено в ситуацията на криза е притеснително, въпреки че си плащат сметките и са абонати, гражданите търпят щети. Ние плащаме с липса на топлина, което е щета за хората, плащаме за това, че въздухът е замърсен и плащаме за това, че градската среда, за която ние всички инвестираме, е компрометирана“, заяви Таня Христова. 

В средата на месец януари от общинската администрация в Габрово са изпратили искова молба към Комисията за енергийно и водно регулиране. На сайта на Община Габрово е налична цялата документация относно казуса с „Топлофикация – Габрово“ ЕАД. От началото на отоплителния сезон през ноември до 31 януари, съобщенията на сайта на дружеството за преустановено или понижено топлоподаване са 12 на брой. 

„В действителност авариите, които няма как да бъдат предвидени, се случват в сезон, в който асфалтовите бази и възможността да бъдат възстановени авариите, е практически невъзможно. Освен действително това да се случи през пролетния сезон. Общината е поставена пред ситуация градът да бъде разкопан вследствие на аварийните ситуации на „Топлофикация – Габрово“ ЕАД, каза на брифинга арх. Николай Меразчиев, заместник-кмет "Устройство на територията" в Община Габрово.

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:24 на 04.06.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация