site.btaНовият спектакъл "Ефектът Галатея" на "Арабеск" е по мотиви от едноименната пиеса на Ефемия Фард и "Пигмалион" на Жан-Жак Русо

VINF 16:45:31 09-02-2022
HT1642VI.020
Култура - изкуство - балет "Арабеск" - премиера

Новият спектакъл "Ефектът Галатея" на "Арабеск" е по мотиви от едноименната пиеса на Ефемия Фард и "Пигмалион" на Жан-Жак Русо


София, 9 февруари (БТА)
Танцовата драма "Ефектът Галатея" е ново българско авторско произведение, чиято концепция е развита по мотиви от едноименната пиеса на Ефемия Фард и на пиесата "Пигмалион" на Жан-Жак Русо. Това разказват от балет "Арабеск" по повод предстоящите премиерни представления на спектакъла - на 17 и на 23 февруари, на сцената на Музикалния театър.

Майсторството във визуализацията на сценичния проект и неговата реализация от Пеньо Пирозов и художественото осветление на Георги Буюклиев създават една уникална артистична завършеност и атмосфера на спектакъла, допълват от екипа.

Солисти са Виктория Петрова, Стефан Вучов, Даниела Иванова, Константина Ханджиева и Васил Дипчиков. Хореографията е на Боряна Сечанова. Музиката е на Петър Дундаков. Сценограф е Венелин Шурелов, а костюмите са на Адрияна Найденова.

Скулпторът Пигмалион извайва Галатея и се влюбва в нея. Мечтата за създаване на измислено, изкуствено, почти човешко същество, интерпретирана в множество древни митове, разкрива от една страна потенциала на човека да бъде демиург и от друга страна неговите ограничения. Материализирането на образа в крайна сметка е отражение на най-доброто и най-лошото в човека. Механично произведената фигура, каквато е скулптурата, е новото призрачно копие на човешкото същество.

Спектакълът изследва творческия процес, творбата като сложно съчетание от личността на твореца, обекта, който той претворява и идеята, към която се стреми, разказва още от трупата. Образът на Галатея е отражение на своя създател. В нея той се оглежда като в огледало. Тя е нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия. За Пигмалион образът на Галатея е едновременно преживяване и самоосъзнаване. Пигмалион не се характеризира с гения на ръцете си, а с гения на въображението си.

"За мен винаги е предизвикателство и удоволствие да работим заедно. И в трите спектакъла протагонисти са образите на жени. В първия това беше Кармен и фокусът беше върху женствеността. Във втория - това е Пандора и чуването на женския глас. Сега това е Галатея. Спектакълът е свързан с времето, в което живеем и сблъсъка между технологии и натура. Музиката е също среща на електронната и акустичната звучност. Идеята ми е не просто да илюстрирам, а да създам звуков свят, в който движението и хореографията да могат да оживяват", разказва Петър Дундаков, който работи с "Арабеск" и Боряна Сечанова за трети път.

"Танцуващата фигура е свръхестествена. Моята задача е да я подкрепя, да я подпомогна в извънредните усилия да напусне собствените си очертания. В "Ефектът Галатея" тялото е терен за метаморфози, експерименти, култове, желания", допълва Венелин Шурелов. /ДД

/ХТ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 01:17 на 18.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация