site.btaКНСБ подкрепя работниците в градския транспорт на София и продължава да настоява за държавна субсидия

КНСБ подкрепя работниците в градския транспорт на София и продължава да настоява за държавна субсидия
КНСБ подкрепя работниците в градския транспорт на София и продължава да настоява за държавна субсидия
Снимка: БТА, архив

Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) подкрепя исканията на работещите в столичния градски транспорт и продължава да настоява държавата да го подкрепи финансово, се казва в позиция, разпространена от пресцентъра на конфедерацията. Такава е практиката в много европейски държави, които прилагат регламент 1370 на Европейския съюз, според който публичният транспорт е ангажимент и на местните власти, и на държавата, продължава съобщението.

Предложението за държавно дофинансиране на обществения транспорт бе отправено многократно към правителството, след като състоянието му се влоши в резултат на ковид пандемията, припомнят от КНСБ. Тя доведе до рязък спад в броя на пътуванията и респективно в приходите от превозни документи. Негативно отражение оказа и ръстът на цените на електричеството и природния газ. 

КНСБ настоя в бюджет 2022 г. субсидията за градския транспорт в София да бъде увеличена със 178 млн. лв. След като искането ни не бе чуто, а работещите бяха изправени пред реалната заплаха да останат без възнаграждения, по наше настояване бяха проведени разговори и с премиера Кирил Петков, припомнят още от синдиката. 

С предстоящата актуализация на бюджет 2022 през месец юли КНСБ ще предложи отново държавно дофинансиране за обществения транспорт, както в София, така и в страната, се заявява в позицията. 

От конфедерацията добавят също, че въпреки тежката финансова ситуация, кметът на София Йорданка Фандъкова изпълни и през тази година ангажимента на Столичната община (СО) в подписаното през 2019 г. споразумение с КНСБ и Конфедерацията на труда „Подкрепа“ за ежегоден ръст от 10% на възнагражденията на работещите в градския транспорт. От КНСБ заявяват, че ще предложат сключване на ново тригодишно споразумение със СО, с което да се запази ангажиментът за увеличение на заплатите всяка година, като за 2023 г. то би следвало да бъде 15 на сто.

"Надявам се, че министър Събев ще успее да убеди вицепремиера Асен Василев и Народното събрание, че при актуализацията на бюджета на държавата, градският транспорт на София трябва да бъде финансово подкрепен по действащия регламент 1370", заяви по-рано през деня Йорданка Фандъкова, цитирана от пресцентъра на СО, след среща с министъра на транспорта Николай Събев. Той поясни, че в регламент 1370 на Европейската комисия много добре са уредени въпросите за субсидиите и компенсациите за обществения транспорт и, щом има ясна представа как се изразходват тези средства, министерството ще подкрепи исканията на СО.  

Приоритет за нас остават доходите на работещите, продължава позицията на КНСБ, гарантирането на безопасни условия на труд, както и нормалното функциониране на обществения транспорт в София и страната. 

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:38 на 06.07.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация