site.btaНад 2200 домакинства в София са заявили стикер „СТОП реклама“, за да спрат получаването на нежелани хартиени брошури

Над 2200 домакинства в София са заявили стикер „СТОП реклама“, за да спрат получаването на нежелани хартиени брошури
Над 2200 домакинства в София са заявили стикер „СТОП реклама“, за да спрат получаването на нежелани хартиени брошури

Над 2200 домакинства в София са заявили стикер „СТОП реклама“. Целта е да спрат получаването на нежелани хартиени брошури на търговски обекти. Това сочат данните на пилотния проект „СТОП на рекламата“ от началото на април. Резултатите на инициативата бяха представени на пресконференция в националния пресклуб на БТА.

Организаторите на проекта определят като обнадеждаващи първите данни. Те отчитат, че в пощенските кутии без стикер се получават около един килограм хартиена реклама на месец. В кутиите със залепен стикер – около 180 грама или с над 80 процента по-малко. Целта е 25 000 домакинства да си поставят стикера.

Проектът е финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС), със средства от Европейския съюз и републиканския бюджет. Инициативата бе приветствана от вицепремиера по климатичните политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов. Той заяви, че ОПОС има за цел реализирането на проекти, които са насочени към намаляване на негативните ефекти върху природата. Вицепремиерът обърна внимание, че освен за горите, печатането на брошури от хартията има и въглероден отпечатък. Той се надява хората, които разпространяват рекламните материали, да се съобразяват със стикерите „СТОП реклама“ в София.

Марина Христева, ръководител на проекта, посочи, че едно домакинство получава между 12-15 кг хартия годишно. За цяла София това са около 10 000 тона годишно. Природният ресурс, необходим за тази хартия, е равен на 200 000 дървета за една година, отбеляза тя.

Преди да започне проектът, е проведено социологическо проучване на агенция „Тренд“. То е направено през януари на територията на София. Атанас Стефанов от "Тренд" коментира, че 41 на сто от анкетираните са заявили готовност да залепят стикер „СТОП реклама“. Според проучването 81 на сто от рекламните материали се превръщат в отпадък още след получаването им по пощенските кутии. Стефанов отбеляза, че младите хора практически не четат хартиената реклама. Те използват дигитални опции при взимането на потребителско решение, обясни той.

За да се реализира идеята и да се намали негативното влияние от използването на хартия за рекламни цели, от проекта си сътрудничат и със Сдружението за модерна търговия и Българската ритейл асоциация. Големите компании ще бъдат информирани на кои места в столицата има желание да се ограничи пускането на рекламни материали в пощенските кутии. Организаторите на проекта отчитат, че за да бъде механизмът успешен, това зависи и от готовността на големите рекламодатели да се съобразяват с ограниченията на стикерите.

Стикерите могат да бъдат заявени на платформата: stopreklama.net.

Ще има и специална "екоточка" на територията на Столичната община. "Екопосланици" пък ще популяризират идеята и ще анализират хода на кампанията. Засега инициативата ще е само на територията на София, както е предвидено по проект, но организаторите отбелязват, че имат интерес и от жителите на други градове на страната. 

/ИС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:17 на 06.07.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация