site.btaОт летище "Пловдив" ще предложат нова схема за летищните такси на аерогарата

BOBSTH 13:31:00 12-09-2013
AM1330BO.001
Пловдив - летище - летищни такси

От летище "Пловдив" ще предложат
нова схема за летищните такси
на аерогарата


Пловдив, с. Крумово, 12 септември /Дима Шопова, БТА/
Ръководството на летище "Пловдив" подготвя проект за
промяна на Наредбата за летищните такси в частта й за Пловдив,
съобщи директорът на аерогарата Иван Карнабитов. Той припомни,
че до май 2014 г. пловдивската аерогара ползва намаление от 50
на сто в сравнение с останалите международни летище у нас
/София, Варна, Бургас и Горна Оряховица/.
Според Иван Карнабитов обаче сравнението трябва
да се прави с европейски летища с подобен на нашето капацитет.
Като пример посочи, че в Румъния таксите са 5 пъти по-ниски, в
Полша - около 4 пъти, а на германското летище Франкфурт-Хан - с
около 15 на сто. Той обясни, че ще предложи на правителството да
се въведе специална схема, според която авиокомпаниите с
редовни полети да се таксуват по низходяща тарифа. Така и двете
страни ще имат полза - летището ще има добри приходи за сметка
на оборота, а превозвачите ще увеличат печалбата си, коментира
той.
Карнабитов се ангажира ръководството да
работи и за оптимизиране на разходната част чрез въвеждане на
неавиационни дейности. Една от първите му задачи е да се срещне
с общините, които членуват във Фонда за развитие на летище
"Пловдив". Трябва да оптимизираме дейността му, тъй като към
момента има натрупани сериозни задължения към авиокомпанията
Райън Еър, а отделно развитието на летище е пряко свързано и с
развитието на региона, каза директорът на аерогарата.
От ноември редовните полети до Лондон остават
два, спират изцяло полетите до Франкфурт. Като причини
директорът посочи преминаването от лятно към зимно разписание и
несъвсем ефективната работа на фонда. За зимния сезон вече са
договорени традиционните чартърни полети на руската авиокомпания
S7 от 24 декември до 28 март, както и три полета на превозвача
"Дунавия" от Ростов на Дон. Карнабитов припомни, че чартърните
полети обслужват туристи за трите зимни курорта у нас -
Пампорово, Боровец и Банско. В тази посока ще работят заедно с
туристическите фирми за връщане на туристите от Германия,
Холандия и Англия.
Развитие на летището в посока карго полети не
може да се очаква, тъй като по думите на Карнабитов българската
икономика и в частност региона нямат сериозно развитие. Чисто
хипотетично може да се очакват договори за хъп /междинно летище/
между Азия и Европа. Не можем да разчитаме и на бизнесполети
пак по същите причини, коментира Иван Карнабитов.
За редовни линии до Турция и най-вече до
Истанбул Карнабитов каза, че това е почти невъзможно, тъй като
за тази дестинация има много по-ефективен и добре развит шосеен
транспорт. По думите му може да се мисли евентуално за превозвач
с витлови самолети, които летят с малко пътници и с цени на
билетите конкурентни на автобусните. /ДШ/

/АМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 10:26 на 19.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация