site.btaПри енергийния омбудсман на ЧЕЗ са постъпили 1013 жалби през миналата година
BOBSTH 14:52:00 08-01-2014
MM1452BO.020
Перник - енергиен омбудсман
При енергийния омбудсман
на ЧЕЗ са постъпили 1013
жалби през миналата година
Перник, 8 януари /Елка Робева, БТА/
При енергийния омбудсман на ЧЕЗ са постъпили 1013 жалби
през миналата година. Това съобщи днес по време на ден на
отворените врати в Перник Радослав Димитров - енергиен омбудсман
на ЧЕЗ. Четирдесет на сто от тях обаче не били от неговата
компетентност.
Сред жалбите преобладавали тези за високи сметки за ток.
Те били най-много в началото на 2013 г., вече броят им бил
незначителен. Основателни са под 1 процент от тях, твърди
Димитров.
Все още е масово неразбирането за структурата на цената
на тока, обясни енергийният омбудсман. Много битови абонати
недоумявали защо трябва да плащат такса пренос, достъп и други
компоненти, включени в личната сметка за енергийно потребление.
Изготвили сме опростена фактура, която да бъде сходна за трите
електроразпределителни дружества, заяви Димитров. По думите му
предложението е внесено през есента в парламентарната комисия по
етика и в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.
Специално внимание се обръща на предложенията на абонати за
подобряване на съвместната ни работа, посочи Димитров. Затова
по думите му е сформиран цял раздел и някои от клиентските идеи
вече са реализирани. Една от тях е всеки получател на електронна
фактура да може да вижда по всяко време архива на предишните си
сметки.
Омбудсманът е провел осем приемни досега. Днес в деня на
отворените врати са се оплакали жители на махала "Радова" в
Перник, които изобщо нямат ток. Обектът е извън регулация и може
да бъде захранен от най-близката точка, която дружеството
притежава, като всички присъединителни съоръжения са за сметка
на абонатите,заяви Димитров.
Потребителите на ЧЕЗ у нас са 2 100 000 души.
/ММ/
news.modal.header
news.modal.text