site.btaОбщина Враца започна кампания за разясняване възможностите на Националната програма за енергийна ефективност на жилищните сгради

BOBSTH 14:13:30 22-01-2015
RM1414BO.006
Враца- община- сгради- саниране

Община Враца започна кампания за разясняване възможностите на
Националната програма за енергийна ефективност на жилищните
сгради


Враца, 22 януари /Ива Спасова, БТА/
Община Враца започна кампания за разясняване възможностите за
кандидатстване по Националната програма за енергийна ефективност
на многофамилни жилищни сграда от собствениците на жилища,
съобщиха от общинския пресцентър.
На официалната страница на Общината е обособена специална
секция, в която всеки може да открие както критериите за
допустимост на сградите за енергийно обновяване със средства от
националната програма, така и "стъпките", които трябва да бъдат
преминати от хората през регистрация на сдруженията на
собственици до подписване на договорите за изпълнение.
Публикувани са и методическите указания на министерството на
регионалното развитие и благоустройство по националната
програма, се посочва в съобщението. Общината е подготвила и
брошура с основните изисквания на програмата, които вече се
раздават в информационно-административните центрове.
Експертна работна група от служители на общината вече е
сформирана със заповед на кмета на община Враца. Групата ще бъде
подчинена пряко на заместник-кмета по устройство на територията
и ще има за задача да приема, обработва и координира всички
действия по проектите за саниране на жилищните блокове. Групата
и ще подпомага изцяло кандидатстващите сдружения по програмата,
уточняват от общината. Предстои да бъде създаден регистър на
сдруженията, като чрез него ще може да се проследява на какъв
етап е обработката на документите и изпълнението на одобрените
проекти по националната програма.
Общо 1200 са регистрираните по закона за етажната собственост
сдружения във Враца, посочиха от общината. Не всички ще могат да
кандидатстват по Националната програма за енергийна ефективност
на многофамилни жилищни сгради, защото са в блокове с по-малко
от 36 апартаменти. От друга страна етажните собствености в
блокове с няколко входа ще трябва да регистрират общо сдружение
с управителен съвет, за да кандидатстват по програмата,
допълниха от общинската администрация.


/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:18 на 17.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация