site.btaНиколай Денков: Връзката между образованието и бизнеса е ключ към развитието на регионите
BOBSTH 15:30:31 27-02-2017
GI1528BO.019
Пловдив - образование - бизнес
Николай Денков: Връзката между образованието и бизнеса е ключ към развитието на регионите
Пловдив, 27 февруари /Таня Благова, БТА/
Връзката между образованието и бизнеса е ключ към развитието на регионите, това каза в Пловдив служебният министър на науката и образованието Николай Денков на среща с представители на професионални училища, университети и работодатели от региона.
"Пловдив опроверга представата, че България е деиндустриализирана, и че няма промишлено производство. Пловдив показа, че когато има целенасочени усилия, ясна връзка между публично и частно партньорство, нещата могат да се случат.", каза министър Денков. Според него решенията са в няколко насоки - да се види дали държавата е успяла да създаде най-добрите условия, за да заработят заедно местният бизнес, с местните общини и местните образователни институции, защото световната практика е показала, че това е единственият начин за хармонично развитие на регионите.
Друго съществено решение е популяризиране на професионалното образование. "Голямата задача е да убедим децата, че те имат успешно развитие и бъдеще като изберат професионалните гимназии", каза министър Денков. В тази връзка той добави, че е съвсем естествено е прехвърлянето на професионалните гимназии от държавата към общините, там където те са готови и искат да ги вземат, и Пловдив е точно такъв пример.
Чрез съвместни усилия между бизнес и институции да се върне престижът на професионалните гимназии. Това може да се случи през изградената от държавата система от кариерни центрове, в които на всяко едно дете и неговите родители да се предоставя информация за перспективите и възможностите за работа и заплати в съответния регион. Не бива да се забравя, и че професионалните гимназии и училищното образование трябва да се развиват заедно с висшето образование в съответния регион.
Николай Денков посочи, че в момента има дисбаланс във висшето образование. По тази причина се подготвя стъпка към намаляване на субсидираните студенти, от една страна за да се подобри качеството, от друга - за да се пренасочат студенти към специалностите и професионални направления, към които има дефицит, както и да се подпомогне процесът на ориентиране на децата.
/ГИ/
news.modal.header
news.modal.text