site.btaРусенският университет и китайско висше училище ще обучават съвместно по компютърни науки

BOBSTH 12:10:31 08-05-2017
PP1209BO.014
Русе - университет - Китай

Русенският университет и китайско висше училище
ще обучават съвместно
по компютърни науки


Русе, 8 май /Мартин Пенев, БТА/
Русенският университет и Технологичният университет в град Ухан, Китай, ще създадат обща програма за обучение по компютърни науки. Това съобщиха от висшето училище в Русе.
Ректорът на Русенския университет проф. Велизара Пенчева и председателят на Общото събрание на висшето училище чл.-кор. проф. Христо Белоев са били на посещение в Технологичния университет в Ухан - създаден през 1956 г., като сега в него учат около 22 000 младежи.
По време на срещата с ръководството на китайското висше училище Пенчева и Белоев са представили Русенския университет като образователна структура, неговото развитие и научните интереси на преподавателския състав. Разказали са за проекта "Danube Inco Net", който развива мрежа с участието на представители на научната общност в Дунавския регион.
От своя страна домакините от Технологичния университет са акцентирали върху развиваните от тях международни програми за обучение. В момента китайското висше училище има осем партньорства с чуждестранни университети за съвместно обучение. Ръководството на Технологичния университет е предложило деветата международна програма да се създаде с Русенския университет и да бъде в областта на компютърните науки. По нея от началото на идната година десет студенти от Русе ще могат да учат две години в Китай, а десет китайски студенти ще се обучават в крайдунавския град.
Пенчева и Белоев са предложили да се разработят съвместни научни проекти с китайската страна чрез изграждане на мрежа, сходна на тази от Дунавския регион, както и да продължи обмена на студенти и преподаватели по програма "Еразъм+". По време на срещата ръководствата на двата университета са подписали рамков договор за сътрудничество.
/ПП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:30 на 27.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация