site.btaНад 100 марки уиски участват във фестивал в София
BOBSTH 06:45:02 28-10-2017
PP2131BO.029 06:45
уиски - фестивал
Над 100 марки уиски
участват във фестивал
в София
София, 28 октомври /Лора Метанова, Теодора Цанева, БТА/
Над 100 марки уиски и около 500 различни вида от питието са изложени на фестивал в София. Сред експонатите има уиски, което е на 46 години, а цената му е хиляди левове. Най-старата напитка, която не е показана на изложението, се оказва на около 70 години и е направена в последния работен ден на дестилерия през Втората световна война. По принцип уискито "умира", ако престои повече от 50 години в бъчва, тъй като танинът от бъчвите е агресивен и разваля вкуса му, и да се бутилира 70-годишно уиски означава, че е много качествено и цената му е много висока, обясниха експерти.
Приятелство, любов и търсене на изгубени дестилерии придават вкуса на някои от известните марки. Например едно от уискитата е вдъхновено от любовта на създателя му към млада красавица. Говори се, че той е изпратил предложение до нея и тя казала, че ако отговорът е "да", на предстоящия голям бал ще носи корсаж от рози върху роклята си. Когато се появила, била в прекрасна бална рокля и с корсаж с няколко червени рози. Той кръстил уискито на тази паметна вечер като символ на страстта си към красавицата.
От "приятелството" между бирата и уискито се е родило питие с нов аромат. Двама приятели решили да проверят как би се отразило на вкуса на бира отлежаването й в бъчви, където е имало уиски. Впоследствие, когато бъчвите били върнати в дестилерията, там отново ги напълнили с високоалкохолната напитка. Резултатът е уиски с добавени нотки на кафе, шоколад и карамел.
Изгорял град, който после е възстановен, се свързва със създаването на друг вид уиски и години по-късно е повод символът на птицата, която се възражда от пепелта, да е върху бутилката.
Търсенето на загубени вкусове е причината за появата на нови видове уиски с аромат на плодове, карамел и подправки.
Фестивалът ще продължи до 29 октомври. Освен представянето на различни марки питиета, са предвидени интересни майсторски класове като "Скритите послания на етикетите", "Изкуството на японското уиски" и "Уискито в киното".
/ПП/
news.modal.header
news.modal.text