site.btaВнуци на шведската писателка Астрид Линдгрен завеждат дело срещу хърватски производител на безалкохолни напитки заради Пипи Дългото чорапче

Внуци на шведската писателка Астрид Линдгрен завеждат дело срещу хърватски производител на безалкохолни напитки заради Пипи Дългото чорапче
Внуци на шведската писателка Астрид Линдгрен завеждат дело срещу хърватски производител на безалкохолни напитки заради Пипи Дългото чорапче
Скулптура от тиква, изобразяваща Пипи Дългото чорапче, героиня от книга на шведската писателка Астрид Линдгрен, изложена на годишния фестивал на тиквите във фермата Клайстов в Белиц, близо до Берлин, Германия, 21 октомври 2025 г. Илюстративно изображение. Снимка: AP Photo/Markus Schreiber

Дело, заведено от потомците на шведската авторка на детски книги Астрид Линдгрен, относно маркетинга на лимонада, наречена „Пипи“ (Pipi), изненада хърватските производители на напитката, носеща същото име, съобщи ДПА.

„Ние в Pipi бяхме наистина изненадани от последните съобщения в шведските медии, тъй като нашата компания и „Астрид Линдгрен“ АД (Astrid Lindgren AB) не са конкуренти в никоя област на бизнеса“, каза представител на компанията за напитки пред ДПА в отговор на запитване.

Авторката почина през 2002 г., припомня германската агенция. Шведската компания Astrid Lindgren AB, която е собственост на децата и внуците на авторката, заведе дело срещу производителя на безалкохолни напитки, след като получи регистрация на търговска марка в Швеция.

Внукът на Линдгрен – Оле Найман, потвърди това пред ДПА, след като шведските медии разгласиха случая.

„Ако някой използва името Пипи в търговски контекст без наше разрешение и също така го свързва с Пипи Дългото чорапче на Астрид Линдгрен, ние сме длъжни да предприемем действия“, казва Найман, цитиран от местния вестник „Вимерби тиднинг“.

Според уебсайта на напитката, „Pipi“ – изписано само с едно „p“ в средата, за разлика от името на героинята на Линдгрен, която се изписва с две „р“ – съществува от 1971 г. В него се посочва още, че лимонадата е кръстена на известната Пипи Дългото чорапче, измислена от Астрид Линдгрен. В продължение на много години емблемата върху бутилките изобразяваше русо момиче с плитки и лунички, напомнящи за Пипи Дългото чорапче. Отскоро тя изобразява млада жена, която представя порасналата Пипи.

Производителят – Pipi Beverages, също се позовава на дългата история на напитката, посочва ДПА. Компанията заяви, че марката „Pipi“ е изградила добра репутация и признание на пазара в продължение на повече от 50 години.

/СГ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:03 на 27.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация