site.btaТелевизията все още доминира медийното пространство в Турция

Телевизията все още доминира медийното пространство в Турция
Телевизията все още доминира медийното пространство в Турция
Снимка: AP /Emrah Gurel. Изображението е илюстративно.

Телевизията остава най-популярната медия в Турция въпреки нарастващата конкуренция от страна на дигиталните платформи, съобщи мениджърът на турската компания за изследване на телевизионната гледаемост (ТИАК) Дурсун Гюлерюз, цитиран от „Хюриет дейли нюз“.

Според доклада на ТИАК за 2024 г. средностатистическото домакинство в Турция отделя шест часа и седем минути пред телевизионния екран всеки ден, което се  равнява на час и 37 минути на човек на ден. Тези данни поставят телевизията на първо място сред медиите в страната.

Проучванията сочат, че жените и хората над 55 г. са най-активните зрители, докато тези на възраст между 12 и 19 г. почти не гледат телевизия. „Има тенденция безработните да гледат повече телевизия“, отбелязва Гюлерюз. Спрямо географското разположение, най-много телевизия се гледа в Измир, а най-малко в Югоизточен Анадол и столицата Анкара.   

Въпреки критиките относно негативното съдържание, което се излъчва на малкия екран, телевизията остава широко популярна в Турция. Голяма заслуга за това имат турските сериали, които се излъчват не само в Турция, но и в Близкия Изток, Латинска Америка, САЩ, Австралия и Европа. През изминалата година секторът е изнесъл продукти за над 150 държави, като приходите за периода възлизат на над 500 милиона щатски долара.

/ПК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:55 на 20.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация