Сред возилата бе и колата на Зоя Чаушеску

site.btaАвтомобили с история показаха на ретро парад в Букурещ

Над 200 автомобила, произведени между 20-те и 90-те години на миналия век, бяха показани днес на пролетния ретро парад в парка “Детски свят” в Букурещ. Събитието се организира за 26-и път, а негов инициатор е румънският Ретромобил Клуб (Retromobil Club Romania). 

Хиляди жители и гости на града от всякакви възрасти се стекоха в неделното утро, за да разгледат возилата, да се снимат с тях и да надникнат под капака на двигателя. 

Особен интерес предизвика Mercedes W21(200).

“Колата е поръчана през 1935 г. от генерал от немската армия. Била му доставена година по-късно. Той я закарал в Румъния, по случай женитбата на сина му за румънска девойка. Генералът подарил колата на бащата на булката - Петре Роска. Колата била карана в Румъния до 1970 г., когато семейството решава да се премести в САЩ. Автомобилът остава при братовчед в Румъния, който имал ферма за коне близо до летище “Хенри Коанда”. И така до 2000 г., когато я купих аз. Преговорите бяха кратки, но после процесът на реставрация - дълъг”, разказва за БТА собственикът на возилото. 

Интересна е историята и на Reno Fuego GTX от 1983 г. Колата е поизведена във Франция по поръчка на фамилията Чаушеску. Тя е подарък от Николае и Елена Чаушеску за дъщеря им Зоя по случай брака й с учителя Мирча Опрян. 

Внимание на ретро парада привлича и Dacia 1410 Sport, произведена през 1986 г. На капака й са залепени три карти, от които научавам, че първата държава, която собственикът посещава с ретро автомобила извън пределите на родината, е България - през 2015 г. Година по-късно следват Унгария, Словакия, Австрия, Словения, Хърватия и Сърбия. Собственикът изминава с возилото 4060 км за 18 дни. През 2017 г. посещава Гърция, след което през септември същата година отива в Полша, Литва, Латвия, Естония, Финландия, Норвегия, Швеция, Дания, Германия и Чехия. Изминава 10 104 км за 37 дни. През 2019 г. е поканен да посети френския град Дуз и добавя към списъка с държави Босна и Херцеговина, Черна гора, Италия, Швеция, Монако, Андора, Люксембург и Лихтенщайн и още 8986 км за 29 дни.

Пред Ford Mustang с регистрационен номер USA срещам Филип - момче на видима възраст 8 г. Той е поставил върху капака на ретро возилото на баща си мини Ford Mustang. Оказва се една от неговите колички, които събира с огромно желание. “В колекцията имам стотици, вече даже не ги броя”, казва момчето. 

Опашки за фотосесии се извиха и пред Fiat Torpedo 1100 от 1939 г., Lincoln Continental от 1975 г., чиято приблизителна стойност днес се изчислява на 55 800 долара, Fiat 1800 от 1967 г. - една от най-скъпите коли в социалистическа Румъния, която по онова време се е продавала за около 89 000 леи (35 600 лв.). 

В рамките на ретро парада публиката имаше възможност да разгледа отблизо и различни модели на румънските джипове АРО и Дачия. Специално внимание бе отделено на Джордже Буриану - румънски състезател, роден в Браила. 

“Едва 16-годишен, той напуска дома си, увличайки се по колите, въпреки че по онова време те са рядкост. Става втори в Гран При на Монако през 1929 г. , уникално представяне за румънец във Формула 1 , състезание, известно тогава като "Световния шампионат по моторни спортове", разказват за БТА организаторите на ретро парада. 

Румънският Ретромобил Клуб (Retromobil Club Romania) е създаден през 1998 г. и в момента е най-голямата профилна асоциация в Румъния. Той има общо 4500 членове. 26 години след създаването си е сертифицирал над 11 000 исторически превозни средства. Организацията има 41 окръжни клона, които организират над 180 събития годишно.

Днес ретро паради имаше в още пет града на Румъния.

/СГ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:27 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация