site.btaРумънски частен жп оператор обяви, че е завършил изграждането до границата с Украйна на най-големия терминал за земеделска продукция в Европа
Румънската компания Грампет Груп (Grampet Group), лидер в частния товарен железопътен транспорт в Румъния, обяви завършването на най-големия терминал за товарене и разтоварване на земеделска продукция в Европа след инвестиция на стойност 10 милиона евро, съобщи изданието "Еконмедия".
Разположен в Дорнещ, окръг Сучава, на границата с Украйна, новият комплекс, предназначен за товарене и разтоварване на земеделска продукция, бележи нов етап в усилията на групата Грампет да модернизира и подобри ефективността на железопътната инфраструктура в региона и да подкрепи възстановяването на Украйна.
"Румъния има важна роля във функционирането на коридорите на солидарността, създадени от страните членки на ЕС, за да облекчат транспорта на стоки, идващи от Украйна. След началото на войната, железопътните оператори в рамките на Грампет Груп допринесоха съществено за облекчаване на трафика и реактивирането на основните коридори по оста север-юг, осигурявайки транспорта на над 1,5 милиона тона стоки във връзката с Украйна", заяви президентът на групата Груя Стойка.
Той посочи, че новият комплекс в Дорнещ ще позволява транспорта на 240 000 тона зърно и други земеделски продукти на месец и по този начин ще се превърне в стратегически пункт за облекчаване на трафика на стоки до черноморското пристанище Констанца.
"Тази инвестиция от 10 милиона тона представлява още едно доказателство на ангажимента, който сме поели преди 25 години да допринасяме за развитието на инфраструктурата на железопътния транспорт в Румъния и да се свързваме с региона. Това е съществено постижение за Грампет, но и за Румъния, и искаме да благодарим на нашите украински партньори и всички онези, които участваха в завършването на проекта", каза още Груя Стойка.
Изданието отбелязва, че терминалът с максимален капацитет 500 тона стоки на час е най-големият терминал за товарене и разтоварване на земеделска продукция в Европа. Той има максимален проектиран капацитет от 3 милиона тона годишно, снабден е със станция за товарене на вагоните (със 128 метра дължина) и станция за разтоварване (със 120 метра дължина) и е проектиран да функционира по 24 часа, седем дни в седмицата и 365 дни в годината.
/СГ/
news.modal.header
news.modal.text