site.btaКНА: Медийната грамотност е „необходима“, каза Луис Джейкъбсън пред кипърската новинарска агенция
Медийната грамотност е необходима, за да можем да разберем кое е вярно и кое е невярно сред толкова много съмнителна информация в интернет и в социалните медии, каза американският експерт Луис Джейкъбсън пред КНА. Важно е, каза той, да използваме критично мислене и да бъдем по-предпазливи, когато споделяме неща онлайн, особено тези, които ни мотивират по емоционален начин. Това предаде за БТА кипърската агенция КНА.
Джейкъбсън, старши кореспондент на PolitiFact и експерт по медийна грамотност, почтеност в журналистиката и идентифициране на дезинформация, беше в Кипър миналата седмица за поредица от презентации и дискусии по тези въпроси с организации, журналисти и образователни институции, организирани от посолството на САЩ в Кипър.
В интервю за КНА на въпроса дали медийната грамотност е полезна Джейкъбсън каза, че е нещо повече от полезна, „тя е наистина необходима“. „Има толкова много съмнителна информация в интернет и в социалните медии, че хората наистина трябва да сами да се защитят и да разпознават кое е невярно и кое е истина“, каза той.
Журналистически издания като това, за което работи Джейкъбсън, могат да помогнат в тази насока, обясни той. „Опитваме се да предоставим надеждна информация за това, какво е вярно или невярно, или някъде по средата, но в крайна сметка хората трябва да използват собственото си критично мислене и собственото си чувство за преценка, а не просто да споделят първото нещо, което им се появи пред очите в социалните медии,“ той каза.
Джейкъбсън призова потребителите на интернет да спрат за секунда и да помислят дали нещо е вярно и да погледнат по-задълбочено в цитираните източници и да видят какво казват други уебсайтове и социални медии за същата информация.
Той спомена колко е важно хората да бъдат обучавани от много ранна възраст, от детската градина до гимназията да прилагат критичното мислене, а не просто да приемат нещата, които виждат, за верни.
„Хората трябва да се научат да бъдат скептични към това, което виждат, да имат уменията наистина да гледат по-дълбоко и не просто да споделят сляпо неща, но да се опитват да разберат дали имат смисъл, дали са верни или не“, добави Джейкъбсън.
(Новина, избрана от кипърската агенция КНА за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text