site.bta"Йеттел България" продължава да прилага нелоялни търговски практики спрямо уязвими потребители, заяви председателят на КЗП Мария Филипова

"Йеттел България" продължава да прилага нелоялни търговски практики спрямо уязвими потребители, заяви председателят на КЗП Мария Филипова
"Йеттел България" продължава да прилага нелоялни търговски практики спрямо уязвими потребители, заяви председателят на КЗП Мария Филипова
Снимка: Владимир Шоков/БТА, архив

"Йеттел България" ЕАД продължава да прилага нелоялни търговски практики спрямо уязвими потребители, твърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова в съобщение до медиите. 

Според нея непрофесионални действия на служители на "Йеттел България" ЕАД опровергават намеренията на компанията да се ангажира сериозно с разрешаването на проблемите на нейните абонати. 

За пореден път се наблюдават нелоялни търговски практики от страна на "Йеттел България" ЕАД, свързани с възпрепятстване на законни права, каквото несъмнено е правото да се прекрати договорът по указания в него ред. Още по-лошо е, че тези практики се прилагат отново по отношение на уязвими групи потребители, което освен незаконосъобразно, е и неморално.

В конкретния случай, на базата на резултати от извършена проверка, Комисията за защита на потребителите е установила, че "Йеттел България" ЕАД е предоставило невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312,43 лв. Потребителите заплатили въпросната сума въпреки липсата на информация за нейният произход, след което се обръщат към КЗП за съдействие, е посочено в съобщението на КЗП. 

В хода на извършената от КЗП проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252,36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер. тоест оказало се, че операторът е изискал неправомерно заплатената от потребителите сума в размер на 312,43 лв., както и че операторът дължи да възстанови обратно на потребителите сумата от 252,36 лв. От страна на оператора била начислена и неустойка за предсрочно прекратяване на договора, сякаш абонатът е виновен, че е починал и няма да има възможност да изпълни договора. Събитията са се развили през февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от "Йеттел България" ЕАД намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите, посочва Мария Филипова в съобщението. 

БТА припомня, че Върховният административен съд (ВАС) отмени определение на Административен съд София-град (АССГ), свързано с увеличението на цените от "Йеттел България" без съгласието на потребителите и така потвърди заповедта на председателя на Комисията за защита на потребителите.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:21 на 22.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация