„Информационно обслужване“ АД – Прессъобщение

site.bta„Информационно обслужване“ АД: Системата за случайно разпределение намали времето за разглеждане на заявленията за ТЕЛК с 96%

„Информационно обслужване“ АД: Системата за случайно разпределение намали времето за разглеждане на заявленията за ТЕЛК с 96%
„Информационно обслужване“ АД: Системата за случайно разпределение намали времето за разглеждане на заявленията за ТЕЛК с 96%

Изградената от Информационно обслужване система за случайно разпределение на документите в трудово-експертните лекарски комисии (ТЕЛК) е намалила времето за разглеждане на заявленията на пациентите средно от 73 дни на максимум 3 дни или с близо 96%. Това е огромно облекчение за гражданите, които кандидатстват за освидетелстване за нетрудоспособност и им се налагаше да чакат няколко месеца за предвиждане на документацията към лекарските комисии и издаване на решение. Промените в Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ), която позволява случайно разпределение на документите, бяха въведени на 21.06.2024 г. и още същия ден платформата автоматично разпредели близо 15 000 заявления от регистрираните общо 22 802, за които процесът беше забавен и нямаха насрочен конкретен ден и час за разглеждане. Преди електронизацията на процеса заявленията се разпределяха ръчно от регионалните картотеки на медицинската експертиза (РКМЕ) към ТЕЛК комисиите, докато сега процесът е изцяло автоматизиран.

„Въвеждането на случайното разпределение на заявленията към ТЕЛК комисиите осигури повече прозрачност на процеса при освидетелстване и позволява на пациентите, голяма част от които са сред най-уязвимата част от населението, да получат решенията си за нетрудоспособност в значително по-кратки срокове“, каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в Информационно обслужване. По-думите ѝ електронизацията на процеса улеснява и здравните власти, като осигурява повече проследимост и събира цялата медицинска документация на едно място. 

От октомври 2020 г., когато ИСКМЕ бе пусната в експлоатация, досега през платформата са обработени над 730 000 заявления, а издадените експертни решения от ТЕЛК комисиите са почти 700 000. Над 38 000 са подадените жалби от пациенти след решение на трудово-експертните лекарски комисии. За последните 7 месеца са изцяло електронизирани над 35% от медицинските досиета на пациентите с медицинска експертиза. 

Дигитализирането на системата дава възможност на пациентите да подават и електронни заявления за освидетелстване, без да се налага да се разкарват до РКМЕ и да чакат на опашки., Те могат да прикачват допълнителна медицинска информация, необходима на ТЕЛК, да обжалват решения на комисия и др. До този момент електронно са подадени над 1500 документи за освидетелстване. Гражданите вече могат да получават и нотификации по имейл за движението на подадените документи, за насрочена дата на заседание на комисия, за издадено ТЕЛК решение и др. В електронното здравно досие, което се достъпва през портала на Националната здравноинформационна система на адрес my.his.bg пациентите имат достъп до цялата налична документация, свързана с освидетелстването за медицинска експертиза – направления, протоколи от лекарска консултативна комисия (ЛКК), заявления, решения на ТЕЛК комисиите и др. Очаква се в близките месеци цялата информация да е достъпна и в мобилното приложение еЗдраве с добавянето на модул „Медицинска експертиза“ в него.

За Информационно обслужване

Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015  за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати. 


 

 

/СТГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:23 на 06.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация