site.bta"Победа" АД започна развойна дейност, свързана с разработването на нови здравословни продукти, казаха за БТА от дружеството

"Победа" АД започна развойна дейност, свързана с разработването на нови здравословни продукти, казаха за БТА от дружеството
"Победа" АД започна развойна дейност, свързана с разработването на нови здравословни продукти, казаха за БТА от дружеството
Снимка: "Победа" АД

Акционерното дружество "Победа" - един от най-големите производители на захарни изделия в страната, е инвестирало повече от 2 млн. лева в технологично оборудване през последните две години, с което производствените процеси са оптимизирани и усъвършенствани. Подобрено е качеството и външния вид на водещи продукти на компанията. За БТА от "Победа" посочиха, че е внедрено и ново технологично оборудване, което значително ще намали количеството на използваните опаковъчни материали като фолиа, полипропилен и хартия.

"Реализирайки проекта за "Подкрепа за прехода към кръгова икономика на предприятията", беше разработена и дългосрочна политика за намаляване на използваната пластмаса в опаковката на крайния продукт и въвеждане на 100 процента подлежащи на рециклиране вторични и третични опаковки. За подобряването на енергийната ефективност предприехме инсталиране на фотоволтаична система за производство на електроенергия. За изминалата календарна година системата е компенсирала средно 20 на сто енергия от потреблението на дружеството", уточниха от бургаския завод за захарни изделия.  

Традиционните рецепти в синхрон с новите тенденции  

През последните няколко години компанията предприе маркетингова стратегия за развитие на бранда си "Черноморец" и пренасянето на "Черноморец вкуса" – комбинация от какао, фъстъци и портокал, от една продуктова категория в друга. По този начин се цели да достигне до нови групи потребители, предлагайки продукти с вече познати вкусове, но представени по нов начин, в нова форма, чрез изцяло ново продуктово изделие.

"През последните години компанията продължава умело и в крак с тенденциите в индустрията да развива и своя асортимент в категория "бисквити". На пазара бяха реализирани нови продукти - бисквити без добавена захар под бранд "Еверест" и нови бисквити "Ревю" с добавки като овес, стафиди, кокос и портокал", уточниха от дружеството. Оттам допълниха, че "Победа" е основана през 1929 година, а опитът и знанията, натрупани през десетилетията, в съчетание с отдаденост и грижа, съхранените оригинални рецепти и високите производствени стандарти, ѝ отреждат място сред водещите производители на захарни изделия в България. 

"Компанията следи тенденциите на пазара и развива своята продуктова програма, стремейки се да удовлетворява, както потребителите с традиционни предпочитания, така и онези, ориентирани към съвременни и нестандартни решения. Пример за преноса от традиционното към модерното е развитието на бранд "Черноморец" и навлизането му в нови продуктови категории", посочиха от дружеството. 

Предизвикателства и възможности

На въпрос на БТА съществуват ли предизвикателства пред компанията, свързани с повишаващите се цени на суровините като захарта и какаото от дружеството посочиха, че предизвикателствата са налице - цените на основните суровини, материали и разходите за труд поскъпват. 

"Захарта и какаото са базови суровини в нашата сфера на дейност и движението на цените им оказва силно отражение в цените на крайните продукти. Нестабилността в реколтата на какао е тенденция в последните две години, която принуждава производителите да изразходват запасите си, а перспективата за многогодишен структурен дефицит на търсене и предлагане на какаови зърна е индикация за повишаващи се цени. При захарта ситуацията е подобна, тъй като реколтите в последните две-три години не бяха добри и това доведе до спад в производството ѝ и съответно до поскъпване на цената на суровината", отчетоха от бургаското предприятие. 

Електроенергията също се оказва незаобиколим фактор, влияещ на всеки производствен процес в основното производство на компанията. "Колебанията в цените на електрическата енергия принудиха много компании, включително и нашата, да предприемат алтернативно решение за справяне чрез изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия", казаха от "Победа" АД и допълниха, че увеличението на цените на захарните изделия у нас е трайно от няколко години и е отражение на повишаването на цените в световен мащаб.

Балансът за запазване качеството и цената на един продукт е предизвикателство за всяка компания, включително и за бургаското предприятие. От там уточниха, че се стремят да го постигнат, търсейки възможно най-добрите цени за доставка на суровини, повишавайки производствената си ефективност, оптимизирайки разходите за производство и труд и в краен случай - повишавайки цените на крайните продукти. 

За близо 100-годишната си история "Победа" се е сблъсквала с редица промени в потребителските нагласи. Днес компанията отчита факта, че популярността на здравословния начин на живот продължава да расте. През последните години силно се развиват нови категории продукти със здравословна насоченост: продукти без захар, с намалено съдържание на захар, веган продукти, протеинови продукти. Все повече потребители проявяват интерес към тази пазарна ниша. 

"Важното за тях е освен здравословната насоченост на тези продукти, те да бъдат и вкусни. Очакваме тази ниша да продължава да се развива. В отговор на новите потребителски тенденции стартирахме развойна дейност, свързана с разработване на продукти със здравословна насоченост: продукти без захар и протеинови продукти. А от есента на 2024 година традиционните бисквити "Еверест" се предлагат и в два нови вкуса без добавена захар", казаха от дружеството. 

Поглед към международния пазар

"Победа" АД има развита дивизия за износ и добри международни партньорски отношения. Компанията ежегодно посещава големите световни търговски изложения, където интерес към българските захарни изделия продължава да има. Продукцията от бургаските поточни линии се изнася в повече 20 страни по света. Нестабилната икономическа обстановка след ковид пандемията и нарастването на военните конфликти обаче са основни пречки за експортните пазари, посочиха от "Победа" и разкриха, че след отминаването им планират подновяване на партньорствата си в Близкия изток. Особено внимание ще бъде вложено в посока развитие на нови продукти, които да са адаптирани към потребителските тенденции и разработване на нови "прайвът лейбъл" (private label) продукти. 

"Кетъринг и ХоРеКа" дивизията на "Победа", формирана през 2003 година, реализира 10 на сто от годишния оборот на компанията. Бизнес партньорите на дружеството в това направление са хотели, ресторанти, кафетерии, фирми за кетъринг, транспортни пунктове, учебни заведения, училищни столове, сладкарска промишленост. И в този сектор от предприятието отчита новости в потребителските нагласи, но и успява да отговори на търсенето, предлагайки освен традиционните си продукти и такива със здравословна насоченост, които са специално разработени – като кексчета без захар и без палмова мазнина, бисквити без добавена захар и бисквити без палмова мазнина.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:22 на 06.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация