site.btaНад 106 млн. лева оборот са реализирали български компании в европейската търговска мрежа на "Лидл" през 2024 г., съобщиха от веригата

Над 106 млн. лева оборот са реализирали български компании в европейската търговска мрежа на "Лидл" през 2024 г., съобщиха от веригата
Над 106 млн. лева оборот са реализирали български компании в европейската търговска мрежа на "Лидл" през 2024 г., съобщиха от веригата
Инфографика: "Лидл"

Над 106,5 млн. лв. достига оборотът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на "Лидл" (Lidl) за 2024 г. Експортният оборот бележи значителен ръст от 21,7 на сто спрямо миналата година, съобщават от веригата.

През 2024 г., благодарение на партньорството си с "Лидл", своя продукция са изнесли общо 39 български компании в 28 държави. 

"Българските стоки стават все по-търсени в европейската мрежа на "Лидл". Горди сме и много удовлетворени от тези успехи на нашите български партньори. Заедно бележим не само ръст в експортния оборот, но и значителен ръст в обема на изнасяните стоки, което е сигурен знак, че продуктите на родните производители са с достатъчно високо качество и покриват всички европейски изисквания. Продължаваме да работим съвместно, за да осигуряваме нови възможности за развитие и растеж на българските производители", посочва Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване" в "Лидл България".

Италия води по ръст на експортния оборот през 2024 г. с увеличение от над четири пъти на годишна база и поръчани значителни обеми от оризови вафли и оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери, сладкарски изделия и други. Във Великобритания износът на български стоки с "Лидл" за 2024 г. нараства над двойно (+234 на сто) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестените изделия, питките за хамбургери и ориенталските млечни продукти като лабне. Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151 на сто за миналата година. Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143 на сто ръст на оборота), Ирландия (139 на сто ръст), Швейцария (над 107 на сто ръст) и Австрия (над 80 на сто ръст).

Сред най-изнасяните продукти в мрежата на "Лидл" за 2024 г. традиционно са хляб и печива, олио, различни млечни продукти, оризови вафли и чипсове, различни захарни изделия като шоколирани ядки, кифлички и козуначени изделия и други. Близо три пъти се е увеличил и износът на плодове и зеленчуци спрямо предходната 2023 г. 

Сред компаниите, които за първи път изнасят съвместно с "Лидл", e "Фикосота Фууд", която реализира своите брускети и чипсове в мрежата на смарт ритейлъра в осем европейски държави. 

Собствените марки на "Лидл" са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на "Лидл", лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти, подчертават от компанията.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:29 на 23.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация