site.btaНационалната програма "Неразказаните истории на българите" е част от нов модел за образование, каза министър Галин Цоков

Националната програма "Неразказаните истории на българите" e eдна от концептуалните национални програми за Министерството на образованието и науката (МОН), защото представлява част от нов модел за образование, който да премине от възпроизвеждане на знанията към формиране на умения и компетентности чрез участие и преживяване. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на откриването днес на форум, на който бяха представени неразказани истории на достойни българи с принос в България и чужбина. Събитието се организира от МОН и се състоя в Националния археологически институт с музей при БАН.

Инициативата се реализира по Националната програма "Неразказаните истории на българите", по която се проучват родови истории за достойни българи или събития от миналото, но и за наши съвременници, знакови за цивилизационното развитие на България. 

Министър Цоков благодари на учителите от българските неделни и държавни училища в чужбина, на лекторите в лекторатите по български език в чуждестранните университети, на децата, учениците и студентите, които със своята вдъхновена дейност са представили днес своя продукт, който е свързан с родата памет и с историите на видни българи.

Сред присъстващите на форума бяха вицепрезидентът Илияна Йотова, служебният министър на външните работи Иван Кондов, служебният министър на културата Найден Тодоров, бившите министри на образованието и науката - проф. Сашо Пенов, Красимир Вълчев и Йорданка Фандъкова, бившият министър на културата Вежди Рашидов, председателят на Синдиката на българските учители към КНСБ Янка Такева, председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета Диян Стаматов и други.

Програмата е свързана с част от работата на Министерството на външните работи в чужбина и сме изключително горди, че можем да подпомогнем този проект чрез нашите посолства и посланици, каза министър Иван Кондов. 

По думите му личните преживявания и паметта на предците формират част от историята, като всеки спомен носи със себе си уникален поглед върху историческите събития, които са определяли живота на хората в даден момент. 

Изследването на родови истории и лични свидетелства за значими събития, и за личности с принос в други държави е важен начин за разширяване на разбирането ни за българската история извън пределите на България, каза министър Кондов.

Историята на един народ го прави нация, но тази история се гради на историята на отделните хора, ако нямаме историята на отделния човек, другото са празни приказки, каза министър Найден Тодоров.

Когато младите хора се учат да бъдат приобщавани, да съпреживяват тази история, те се учат на най-важното нещо, на което трябва да бъдат научени - в училище и в семейството, без което не нацията, а човечеството няма бъдеще. Те се учат на съчувствие, те се учат на емпатия, онова, което ни липсва в днешно време е съчувствието към останалите хора. Това се учи, когато научаваме личната им история и по тази причина аз намирам тази програма за толкова изключителна, защото тя ни учи да съпреживяваме, заяви министърът на културата.

Той благодари и поздрави МОН за навършването на 400 години от откриването на първото българско училище.

На форума с отличието "Пробуда" министър Галин Цоков награди Венета Ненкова от българското неделно училище "Асен и Илия Пейкови" в Рим. 

 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:07 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация