site.btaБСК започва изпълнението на проект в областта на изкуствения интелект
Българската стопанска камара (БСК), в партньорство с четири организации от България, Испания и Белгия, започва изпълнението на проект в областта на изкуствения интелект (ИИ), съобщиха от Камарата на интернет страницата си.
Проектът "Artificial Intelligence in Apprenticeship Mentoring (AI in Mentoring) (Изкуствен интелект в наставничеството за чиракуване) се финансира от Програма "Еразъм+" на ЕС (обща стойност на проекта 250 000 евро) и ще се осъществява в продължение на 2 години, считано от 1 ноември 2024 г., а основните целеви групи са наставници на ученици в дуална форма на обучение и обучители на наставници.
Партньори по проекта са: Българска стопанска камара (България) - координатор, Фондация за модерно образование (България), TRIBEKA TRAINING LAB S.L.U. (Испания), New Mindset Coaching and Training (Белгия), CuratedAI BV (Белгия).
Основната цел на проекта е разработване на интегриран подход за въвеждане на изкуствен интелект в менторството в дуалното обучение, за да се отговори на нуждите на трудовия пазар и да се подпомогне развитието на уменията в условията на Индустрия 4.0.
В резултат от дейностите по проекта се очаква да бъдат повишени дигиталните умения и менторските компетенции в условията на ИИ, ускоряване на процеса на преход от образование към трудов пазар и по-добро съответствие с нуждите на работодателите.
Бурното развитие на изкуствения интелект през последните години очевидно засилва не само дискусиите за неговите приложни аспекти, но и усилията на държавите членки, организациите в различни сектори (бизнес, държавни, социални) и области (образование, индустрия, ИТ, здравеопазване и др.), както и на отделните лица да изследват и адаптират неговите трансформационни ефекти върху общественото и икономическото развитие, посочват от Камарата. Според работодателската организацията актуалността на приложението на ИИ в различни контексти е несъмнена и ще продължи да нараства през следващите години. В контекста на бързо развиващия се пейзаж на изкуствения интелект са необходими целенасочени усилия, за да се поддържа актуална способността на дуалното обучение да подготвя професионалистите за бъдещите работни места. Следователно мисията на партньорството е да подобри потенциала на обучението чрез работа за преодоляване на разликата в уменията чрез прилагане на интегриран подход за въвеждане на ИИ в рамката на наставничеството, изтъкват от БСК.
Интегрирането на изкуствения интелект в методите на работа на наставниците в дуалното обучение ще доведе до намаляване на несъответствията в уменията, като същевременно ще бъде от значение за условията на развиващите се работни места и трансформациите на работното място, в следните насоки: участието на наставниците в проекта и използването на ИИ в работата им с ученици в дуална форма на обучение ще насърчи ученето през целия живот, ще подобри кариерното им развитие и ще им помогне да прилагат иновативни и интердисциплинарни подходи в работата си със студентите; ИИ ще обогати опита на обучаемите в дуалното обучение, ще подпомогне развитието на дигиталните им умения и ще допринесе за придобиване на умения, необходими за успешна реализация на пазара на труда. Това ще улесни прехода от образование към работа и ще гарантира, че уменията на учениците отговарят на нуждите на работодателите, посочват от Камарата.
В рамките на проекта ще бъде разработена програма за обучение "ИИ в наставничеството“ и учебни материали за наставници и обучители на наставници. Ще бъде разработена и цялостната инфраструктура за прилагането на учебната програма на национално ниво и ще бъдат обучени национални обучители на наставници в дуалното обучение. Ще бъде осигурено учебно съдържание (Наръчник) и допълнителни материали (Библиотека с ресурси) за обучители на наставници в дуалното обучение и самите наставници в дуалното обучение, както и онлайн сесии за подкрепа.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text