site.bta Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата

 Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата
 Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата
Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата. Снимка: Център за творческо обучение

Вербалната агресия бележи ръст от 26%, тормозът в училищата е нараснал с 10%, а кибертормозът - с над 85%. Тези стряскащи факти ни поставят пред необходимостта от спешни и иновативни решения. За тази цел Центърът за творческо обучение, в партньорство с фондацията "Лъчезар Цоцорков", се включва активно в работата за по-безопасна и подкрепяща училищна среда. Затова темата ще бъде във фокуса на националната конференция "Умения за иновации в образованието", където над 500 участници ще обменят опит и идеи. Тя ще започне на 8 ноември в Интер експо център в София и е под домакинството на Столичната община, съобщиха от Центъра за творческо обучение.

Конференцията ще бъде домакин на първото представяне в България на втората част от доклада на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за образованието - "Социално и емоционално образование за по-добър живот". Докладът ще бъде представен от д-р Ноеми Ле Дон, старши проектен мениджър по социално-емоционално развитие в ОИСР.

"Ние трябва да създадем среда, в която децата се чувстват приобщени и сигурни", казва Йоана Маринова, изпълнителен директор на фондацията "Лъчезар Цоцорков". "Агресията в училищата е тревожен проблем, който не може да бъде решен без координирани усилия между учителите, родителите и обществото като цяло", допълва тя.

Анализът на данните показва, че въпреки добрите примери, цялостната среда в българските училища става все по-агресивна и предизвикателна за учениците. Според участниците в дискусията системното обучение на учители и директори, както и интеграцията на социално-емоционално образование, са ключови елементи за справяне с тези проблеми.

"Технологиите могат да бъдат както инструмент за ускоряване на обучението, така и причина за кибертормоза", казва д-р Александър Ангелов, отбелязвайки, че липсата на ясни правила за използване на технологии както в училищата, така и в семействата, допринася за нарастването на агресията сред младите хора.

Събитието ще акцентира и върху интегрирането на изкуствения интелект и дигиталните технологии в учебната среда, като целта е подобряване на психологическия климат в училищата и създаване на по-добра среда за обучение и личностно развитие.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:41 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация