site.btaМинистерство на образованието и науката: Министър Цоков откри форум на педагози от 4 балкански университета
Разработва се Национална програма “Развитие на научните изследвания и иновации в българското предучилищно и училищно образование”, в която ще участват учени от университетите. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред преподаватели от четири балкански университета, които провеждат научен конгрес у нас. Той е посветен на изследователските и образователни ракурси в условията на дигитална трансформация.
Министър Цоков подчерта, че целта на новата програма на МОН е да се насърчат научните изследвания с участие на университетски учени, които да се приложат в образователната система. “Нужно ни е да имаме подобен инструмент, с който да насърчаваме проучванията и иновациите, които да влизат в класната стая и да спомогнат за промяна на обучението, съобразно предизвикателствата на бъдещето”, обясни министър Цоков.
Той акцентира и на предизвикателствата от навлизането на изкуствения интелект във всички сфери на обществения живот. “Ще бъде важно да учим децата и как да формулират правилни въпроси и как да взаимодействат с изкуствения интелект”, подчерта проф. Цоков. Според него е необходимо много повече персонализирано обучение, изграждане на умения, а не възпроизвеждане на знания. Това ще доведе и до промяна и на методологията на оценяване.
Педагогическият факултет при Тракийски университет – Стара Загора е домакин на партньорите си от Учителския факултет на Загребски университет в Хърватия, Педагогическия факултет „Св. Климент Охридски” на Университет „Св. Св. Кирил и Методий” в Скопие (Северна Македония) и Педагогическия факултет на Тракийски университет – Одрин (Турция).
/ВМ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text