site.btaСъздадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова

Създадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова
Създадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова
Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова по време на XVI Mеждународна научно-практическа конференция “Tи чуваш“. Снимки: МОН

Вече са създадени първите методически ръководства за обучение по български жестов език в предучилищна и начална училищна възраст с подкрепата на МОН. Работи се по въвеждането и на специален избираем учебен предмет – български жестов език, обучението по който се планира да започне от 2026 г. Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова по време на XVI Mеждународна научно-практическа конференция “Tи чуваш“, съобщиха от образователното министерство.

“През последните години МОН инициира и подкрепи множество дейности, свързани с личностното развитие на децата и учениците с увреден слух. Най-големият израз на тези целенасочени дейности е изготвянето на Закона за българския жестов език с активното участие на представители на организации на и за хората с увреден слух, и на сляпо-глухите лица, който бе приет от Народното събрание“, отбеляза зам.-министър Лазарова.

Тя изтъкна, че акцент в работата на министерството е реформирането и модернизирането на средата в детските градини и училищата. Това включва оборудване на учебни места за ученици с увреден слух с подходяща апаратура – FM системи и други, съвместими с личните слухови апарати или с кохлеарните импланти на децата или учениците. Предвижда се и провеждане на обучения и различни квалификационни дейности за педагогическите специалисти за повишаване на техните професионални компетентности чрез различни национални програми и проекти.

“Убедена съм, че предстоят да се реализират още множество дейности, насочени към повишаване на квалификацията на учителите и прилагането на различни методи на работа, чрез които децата с увреден слух да усвояват пълноценно учебното съдържание, да развиват уменията си, и да повишават образователните си резултати, както и да общуват по-добре с връстниците, и с учителите си“, коментира още зам.-министър Лазарова.

БТА припомня, че контактна група между МОН и Съвета на ректорите ще обсъжда промяна на финансирането в различните научни направления. Това съобщи служебният образователен министър Галин Цоков на откриването на заседание на ръководителите на висши училища в България, което се проведе във Варна. В заседанието участие взеха също председателят на организацията проф. д-р Миглена Темелкова и ректорът на Икономическия университет във Варна проф. д-р Евгени Станимиров

/ЙВЛ

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:34 на 25.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация