site.btaМартин Чой е "мотивиран повече от всякога" за легендарното мотоциклетно състезание в Льо Ман
Мартин Чой е "мотивиран повече от всякога" за предстоящото състезание "24 часа на Льо Ман", с което ще бъде открит новият сезон в Световния шампионат по мотоциклетизъм на писта. Българският пилот на "Еко Рейсинг" ще кара във водещия клас Супербайк с MACO Racing Team, който през миналата година взе шестото място в генералното класиране и през тази отново има големи амбиции с мотоциклетите на Ямаха.
"Напрежението ще бъде по-голямо, но аз съм подготвен и мотивиран повече от всякога. Надявам се да имаме късмет, самият отбор е впечатляващ", заяви българският пилот на "Еко Рейсинг", който ще се състезава с номер 14 във Франция.
"Карах с Ямаха и през миналата година, но в клас Суперсток. Доста марки смених, като започнем с БМВ, Сузуки, Кавазаки няколко години… Разликата в клас Супербайк е, че той е отворен към подготовка на мотора и няма ограничения. Мотоциклетът има много заводски приспособления, с които не се кара лесно. За двата дни, които имахме с официални тестове, не успяхме да направим много обиколки заради дъжд и студено време, но горе-долу успях да се стиковам с мотора.
"От утре започват тренировките, така че до събота ще направим много обиколки. Хубаво е, че подготвихме и двата двигателя - новия за състезанието и друг за тренировките, без ограничения за електрониките. В официалните тестове направихме около 100 обиколки в ограничени обороти".
Льо Ман е насрочен за предстоящия уикенд, а Чой ще кара със съотборници Мартин Вугринец от Хърватия и Такеши Ишизука от Япония. Това ще бъде осмо участие на българина в най-престижното мотоциклетно ендюрънс състезание, като той е завършил всички седем от досегашните.
"Такеши е известен състезател, има победа в Сузука и няколко подиума в Малайзия. Участвал е и в '24-те часа на Льо Ман'. Другият състезател е хърватски пилот, който е доста бърз. Той участва и миналата година с този отбор, така че е най-добре запознат с мотоциклета", продължи Чой.
"С Такеши на габарити сме горе-долу изравнени, но Вугринец е 10-15 см по-висок. Това беше малко дискомфортно на тестовете, тъй като имахме малко разногласия за кормилата и степенките. Стигнахме до решение по-близо до нас, тъй като ние сме двама. Успяхме да направим така, че моторите да са комфортни и за тримата, за да не ни морят".
Редът на поява на пилотите в тези серии обикновено става ясен в часовете преди състезанието - след тренировките и квалификациите, така че и самият Чой все още не знае с коя лента ще бъде. Той разкри само това, че стинтовете за всеки пилот с номер 14 би трябвало да продължават между 33 и 35 обиколки, между 55 минути и час.
"Не е важно кой ще стартира. Важно е да сме с еднакви, близки времена и да бъдем константни в обиколките ни. Когато един от тримата в отбор куца, това рефлектира върху другите двама. Състезанието ще бъде много тежко, защото пистата е интензивна и няма места за почивка. В Льо Ман обаче никога не е лесно", каза още Чой.
През тази година Световният ендюрънс шампионат (EWC) ще бъде съставен от четири кръга. Сезонът започва на 20 април в Льо Ман, вторият кръг е на 8 юни на Спа-Франкоршан в Белгия, след което е класиката "8 часа на Сузука" в Япония. Всичко ще завърши на 14 септември с легендарния "Бол д'Ор" във Франция.
"Имам подписан договор и оставам с този отбор за целия шампионат. Надявам се да съм жив и здрав, за да ме видите във всички състезания", продължи той.
Сезонът всъщност вече започна за Чой, който през уикенда преживя редица технически проблеми в регионалния шампионат в Серес. В събота българинът завърши на трето място, въпреки че водеше на старта, а в неделя неговият мотор изобщо не потегли от стартовата решетка.
"Не очаквах така да стартира сезонът. Не беше това, което си представях. Най-важното е, че съм здрав и че след няколко часа тръгвам за състезанието, което е цел номер 1 в моя календар. Предстои ми дълъг сезон, имамe над 15 старта и вярвам, че ще покажа това, на което съм способен", каза той.
"В събота в първите обиколки водех и се чувствах стабилно, но получих вибрации в предницата и предстои да разберем какво е това, тъй като електрониката е нова. Повечето хора от моя екип вече са във Франция, а аз останах още един ден с част от механиците".
/АВ/
news.modal.header
news.modal.text