Деветокласникът Сава Иванов представи презентация за живота в градска среда в Япония

site.btaВ един час по география в гимназията на училище „Иван Станчов“ към Посолството на България в Лондон

В един час по география в гимназията на училище „Иван Станчов“ към Посолството на България в Лондон
В един час по география в гимназията на училище „Иван Станчов“ към Посолството на България в Лондон
Снимка: Българско училище „Иван Станчов“ към Посолството на България в Лондон

Своите лични впечатления за японската урбанизация от 17 до 21 век и за живота в градска среда в Страната на изгряващото слънце сподели деветокласникът Сава Иванов пред свои съученици от Българското училище „Иван Станчов“ към Посолството ни в Лондон. Ученикът направи презентация по темата седмица след урок по география и икономика, посветен на селищата и урбанизацията в 21 век, съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА директорът на учебното заведение Валентина Александрова.

„Подобряването на нерешените проблеми в съвременния урбанизиран свят се оказа интересна тема с продължение за деветокласниците. В часа по география и икономика възникнаха оживени дискусии, които стимулираха критичното мислене на учениците. Необходимостта от запознаване с постигнатите резултати в световен мащаб даде възможност за споделяне и на лични наблюдения във връзка с този толкова актуален за настоящето и бъдещето въпрос“, сподели директорът.

Още следващата седмица, по време на урок за дейности, ориентиран към най-успешните практически постижения в областта на модерната градска среда, деветокласникът Сава Иванов запозна класа с историята на градските центрове в Киото и Нара от времето на класическия средновековен период и подчерта усилията за модернизиране на Япония през 19 век, по времето на периода Мейджи, когато градовете се разширяват, започва строителството на фабрики, развитието на транспортната мрежа, а търговията достига до разцвет, посочиха още от просветното средище.

Деветокласникът е наблегнал на факта, че след Втората световна война Япония преживява бърз икономически растеж, който стимулира урбанизацията, в резултат на която големите градски центрове като Токио се превръщат в едни от най-населените места по света. Той е споделил още възхищението си от начина, по който са уредени съвременните градски райони на Япония, където мегаполиси като Токио, известни с гъстотата на населението си, осигуряват естетически и природосъобразен баланс между високо развита икономика, инфраструктура и стопанство, като в същото време опазват жива японската култура от миналото и днес.

„Горещ почитател на Страната на изгряващото слънце, Сава сподели свои лични впечатления от пребиваването си там относно постигнатия хармоничен баланс в съвместяването на три важни насоки за съвременното японско общество – градската архитектура, селското стопанство и съхраненото историческо наследство“, разказаха още от училището.  

Часът е приключил с обобщения, чрез които учениците са споделили своите гледни точки относно развитието на урбанизацията в световен мащаб и подобряването на условията на работа и живот в глобалното общество. Като негови граждани, те са наблегнали на необходимостта от привнасяне на природосъобразни и свързани с културното наследство пространства в интериорния дизайн на съвременната офисна среда. Деветокласниците са подчертали, че съвместяването на ежедневие и естетика би обогатило модерните перспективи за развитие на мегаполисната култура, в която живеем и формираме своя светоглед.

Със своята 36-годишна история и традиции Българското училище „Иван Станчов” към Посолството на България в Лондон се е утвърдило и превърнало във важна институция за живеещите в Лондон българи, пише в официалния му сайт. Основната му цел е да предоставя качествено образование по български език и литература и по родна история. Популяризирането на езика, народните традиции, песните и културата на българския народ представляват важна част от дейността на училището.

През годините то се разширява и обхваща все повече български деца. „За да се превърне в най-голямото в момента българско училище в чужбина с над 260 деца. През всичките тези години целта е била да се приобщят колкото се може повече ученици, защото има десетки хиляди деца на училищна възраст, необхванати от образованието по роден език във Великобритания. В подкрепа на тази цел училището поддържа много добри контакти и си сътрудничи с всички други училища във Великобритания“, разказват още от образователното средище.

/ИКВ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:08 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация