site.btaНад 20 кръстовища в Бургас се контролират от специализиран софтуер, съобщиха от общинската администрация
Община Бургас приключи изпълнението на дейностите от първия етап на проекта "Интегриран модел за управление на градската мобилност", финансиран по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 година, съобщиха от администрацията в морския град. Въведени в експлоатация са бързи автобусни коридори по ул. "Демокрация", които се използват за градските линии Б11, Б12, 3, 6, 11, 15, както и тролейбусната линия Т2.
По улицата има и нова хоризонтална и вертикална маркировка. По проекта е осигурено регламентирано паркиране с близо 200 места в обхвата от х-л "Аква" до ул. "24 Черноморски пехотен полк".
Разрешената скорост за шофиране по ул. "Демокрация" е до 50 километра в час, а въведената зелена вълна е намалила времето за преминаване през участъка, отчитат от Община Бургас. Изчисленията на транспортните експерти по проекта показват, че към днешна дата средната скорост за преминаване по цялото протежение на “Демокрация“ е около 30 км/ч при максимална разрешена скорост от 50 км/ч.
За безопасността на пешеходците, пресичащи ул. "Демокрация", са въведени в експлоатация нови светофарни уредби в зоните на пешеходните преминавания по булеварда, в близост до пресечките с ул. "Батак", ул. "Места" и ул. "Иван Богоров". Чрез проекта са въведени мерки за осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания и са монтирани и пуснати в експлоатация асансьори в подлеза при пресечката с ул. "Копривщица".
Интегрираната система за управление на трафика обхваща все повече зони в Бургас
Все повече кръстовища в областния център се наблюдават от стотици камери, съобщиха за БТА от пресцентъра на местната администрация. Чрез специализиран софтуер за контрол на трафика и симулация на движението, който събира данни от контролери, камери и детектори, регулирането на светофарните уредби според натовареността на движението вече се извършва автоматично. Напълно оборудвани с видеонаблюдение са 24 възлови кръстовища и 15 допълнителни места по основни пътни артерии. Светофарите могат да работят в няколко режима - адаптивен, координиран – зелена вълна, и в режим по осигуряване на приоритет на градския транспорт.
Интегрираната система за управление на трафика събира автоматично данни за преминаващите моторни превозни средства, като е осигурена и опция за разпознаване на номера чрез монтираните камери. А от тази година в Бургас са монтирани и информационни електронни табла, информиращи участниците в движението за трафика. Те са разположени на ключови входно-изходни точки - АМ "Тракия", Слънчев бряг и Созопол. До края на тази година към системата за наблюдение на трафика в Бургас ще бъдат добавени още девет "умни кръстовища".
Припомняме, че дейностите по проекта "Интегриран модел за управление на градската мобилност" започнаха да се изпълняват преди няколко години с въвеждането на бързите автобусни трасета по ул. "Демокрация". Тяхното изграждане започна през 2020 година. Бюджетът по проекта е малко под 10 млн. лева.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text