Модата в България през 70-те години на 20-и век
Модата в България през 70-те години на 20-и век
През 70-те години на 20-и век младите хора започват да изразяват своята индивидуалност чрез облеклото. В този период българските шивашки предприятия произвеждат облекла не само за вътрешния пазар, но и за износ, като част от тях са по западни модели. Центърът за нови стоки и мода (ЦНСМ), основан през 1968 г., играе ключова роля в българската модна индустрия. Създаден с цел да се модернизира и рационализира производството на облекла, Центърът е основен канал за внедряване на нови модни тенденции и технологии в текстилната индустрия на България. Под негова егида са открити редица модни предприятия, които значително повлияват на българската мода. Сред тях са "Руен", специализирано в
производството на елегантни и официални дрехи, "Перун" - в изработката на спортни и ежедневни облекла, "Валентина" - в изработката на дамско облекло за специални поводи и официални събития, "Рила" - в производството на трикотажни изделия и пуловери, които стават предпочитан избор за ежедневието благодарение на тяхната издръжливост и комфорт.
На снимката: София (8 октомври 1979) Модно ревю на магазини "НарМаг" в София.
Пресфото-БТА, снимка: Емил Иванов/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
производството на елегантни и официални дрехи, "Перун" - в изработката на спортни и ежедневни облекла, "Валентина" - в изработката на дамско облекло за специални поводи и официални събития, "Рила" - в производството на трикотажни изделия и пуловери, които стават предпочитан избор за ежедневието благодарение на тяхната издръжливост и комфорт.
На снимката: София (8 октомври 1979) Модно ревю на магазини "НарМаг" в София.
Пресфото-БТА, снимка: Емил Иванов/архив
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите