site.btaИ журналистите, и ректорите имаме проблем с дезинформацията и отричането на науката в социалните мрежи, каза Александрина Христова
И журналистите, и ректорите имаме един и същ проблем - това, което се случва в момента в социалните мрежи, дезинформацията и отричането на науката. Това каза Александрина Христова, директор на дирекция „Международни новини“ в Нова броудкастинг груп“ ЕООД, България. Тя взе участие в третия дискусионен панел на тема „Науката и университетите в българските медии“ в рамките на Деветнадесетата Световна среща на българските медии, който днес се провежда в украинския град Измаил.
По думите на Христова другият проблем е поколението, което в момента е в университетите - тези хора не признават традиционните медии и не се информират по начина, по който ние сме се информирали. Това поколение се информира от социалните мрежи и иска да му е интересно, каза още тя.
„Нашата задача е да промотираме науката“, каза тя. Според нея, за да достигнат до много хора, тези сложни научни достижения трябва да бъдат представени по лесен начин, на езика на аудиторията. Христова обясни, че показването на научните постижения в медиите обикновено се прави през това как те ще променят живота на хората. Според нея се засилва присъствието на традиционните медии и на университетите в социалните мрежи. „Това, което се случва в момента в социалните мрежи като дезинформация, то подкопава авторитета както на университетите и науката, така и на медиите, които застават с имената си“, обясни тя.
Александрина Христова се обърна към ректорите на университетите: „Това поколение, което вие обучавате, те не са свикнали да четат дълго дълги текстове. Те дори не искат да прочетат нещо, защото знаят, че това нещо го има в интернет и те могат да го проверят“, каза тя.
Университетите са тези, които трябва да подготвят студентите практически за това, което ги очаква, не само теоретично. Особено в медийните специалности. Там е наистина важно те да знаят как функционира една медия. Ние възлагаме много големи надежди на университетите, че ще ни дадат подготвени кадри, обясни тя.
БТА организира Деветнадесетата световна среща на българските медии в Одеса, Болград и Измаил (Украйна) от 18 до 21 юни 2024 г. със съдействието на „Аурубис България“, А1, „Главболгарстрой Холдинг“ АД, Евроинс Иншурънс Груп, Пощенска банка, СОФ Кънект - операторът на летище София, Национален дарителски фонд „13 века България“.
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text