site.btaУченици от училищата „Аз Буки Веди” в Кьолн и „Кирил и Методий“ в Париж прочетоха „Азбучна молитва” в „Двора на кирилицата” в Плиска

Ученици от училищата „Аз Буки Веди” в Кьолн и „Кирил и Методий“ в Париж прочетоха „Азбучна молитва” в „Двора на кирилицата” в Плиска
Ученици от училищата „Аз Буки Веди” в Кьолн и „Кирил и Методий“ в Париж прочетоха „Азбучна молитва” в „Двора на кирилицата” в Плиска
Снимка: Фейсбук/Българското неделно училище „Аз Буки Веди” в град Кьолн

Ученици от Българското неделно училище „Аз Буки Веди” в град Кьолн и от Българското училище „Кирил и Методий“ в Париж прочетоха „Азбучна молитва” в „Двора на кирилицата” в Плиска по време на екскурзията им по образователния маршрут „Столиците на България”, финансиран от българското Министерство на образованието и науката (МОН).

„Когато часът по литература и история от програмата на осми клас се проведат извън класната стая в „Двора на кирилицата” в Плиска... Константин Преславски, представител на Преславската книжовна школа и една от най-значителните фигури в историята на старобългарската култура, автор на акростиха „Азбучна молитва”, ни вдъхнови да прочетем отново неговата молитва до всяка буква в двора”, посочва директорът на „Аз Буки Веди” Росица Байрактарски във Фейсбук групата на училището.

Двете училища са едни от големите български съботно-неделни просветни средища в чужбина с над 300 ученици в своите редици и се подпомагат от българската държава по Постановление № 90 на Министерски съвет. Техните ученици получават свидетелства за посещаван клас на Министерство на образованието и науката на България, е посочено още в публикацията. 

Както БТА писа, по време на своята петдневна екскурзия учениците от Кьолн и Париж посетиха София, Плиска, Велики Преслав, Велико Търново. 

С прочитането на „Азбучна молитва” може да се запознаете тук:

/ЙК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:18 на 02.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация