Коалиция „Продължаваме промяната – Демократична България“ – Прессъобщение

site.btaПП-ДБ: Балансът между инвестициите в инфраструктурата и в хората е наш приоритет

ПП-ДБ: Балансът между инвестициите в инфраструктурата и в хората е наш приоритет
ПП-ДБ: Балансът между инвестициите в инфраструктурата и в хората е наш приоритет
Снимка: Коалиция “Продължаваме промяната – Демократична България”

„Тук сме, за да оборим лъжите, които Бойко Борисов изрече в Пловдив. За съжаление всичко, с което се хвали, не отговаря на фактите“. Това заяви съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Асен Василев на брифинг в Пловдив, където заедно с лидера на ДСБ Атанас Атанасов и хората от листата на ПП-ДБ представиха приоритетите си за кампанията и обсъдиха проблемите с инфраструктурата в страната.

За конкретен пример беше даден Околовръстният път, който трябва да свърже Асеновградско шосе с магистралата. Разрешението му за строеж е за 4 км., не за 160 метра, както твърди Борисов, а финансирането е отпуснато, след като е получено разрешение за строеж и парцеларен план за тази част. “Когато има документи за другата част, ще бъде отпуснато финансиране за нея. Този път е обещаван от 30 години и едва сега започва да се случва,” припомни Василев.

Шосето Пловдив - Голямоконарско шосе, което също е ключово за отпушване на трафика в града също бе посочено като пример за проект, който е отпушен от “Продължаваме Промяната - Демократична България” след 30 години обещания от управлението на ГЕРБ. Строителство на първия етап е започнало едва през 2023 г., след като през 2022 г. - по време на кабинета Петков са отпуснати парите и е взето решение да се строи там, където има проект и отчуждителни процедури. Към момента се подготвя вторият етап.

“Това е начинът, по който трябва да се стори - с проект, с разрешителни за строеж и с гаранция за изпълнението,” категоричен беше Василев.

През 2022 и 2023 г., следвайки модела зададен от ПП-ДБ - със спазване на всички правила, са построени 34 км. магистрали.

За сравнение през последните 3 години на управлението ГЕРБ до 2021 г. са пуснати едва 16 км. магистрален път, въпреки внушенията, които Борисов се опитва да прави. Това показва, че когато се строи по правилата, се строи два пъти по-бързо.

За магистрала „Хемус“ Асен Василев припомни, че по времето на Борисов са раздадени над 1,2 млрд. аванси без да има проект, без отчуждаване. За лот 7 и 8 дори без ОВОС са раздадени аванси за озеленяване. В момента по „Хемус“ се работи се по 1-ви, 2-ри, 3-и и 9-и лот и те са финансирани от бюджета с 233 млн. лв. Останалите лотове ще се финансират, когато имат всички разрешителни. В допълнение, строителството на „Хемус“ беше вкарано в релси – с гаранции от 7 години за строежите на пътните платна и 12 години за съоръженията.

Василев отбеляза, че в момента в България се строят 5 магистрали. Освен за „Хемус“, в бюджета са заложени 269 млн. за АМ „Струма“, а за АМ „Европа“ - 283 млн. лв. За скоростния път Русе-Велико Търново - 300 млн. лв., за обхода на Бургас - 88 млн. лв. и за пътя Видин-Ботевград - 400 млн. лв.„

Детските градини

Брифингът беше повод да се направи паралел между управлението на ГЕРБ и ПП-ДБ и при изграждането на детски градини. За периода 2019-2021 г. - по време на управлението на ГЕРБ, броят на детските градини е намалял и са наети 200 учители. За сравнение, през 2022 и 2023 г. има построени 10 нови детски градини, открити са над 600 нови групи, с над 500 нови учители. Над 14  хил. деца повече има в детските градини сега отколкото преди 2021 г.

Общинските проекти
„С чужда пита помен прави“. Така определи Асен Василев лъжата на Борисов, че благодарение на него е направена програмата за финансиране на проекти на общините. За 4 години на кабинета „Борисов 3“ са отпуснати 153 млн. за 266 общински проекти. “Тази година започнахме новата програма и имаме подписано финансиране за 2,5 мрд. лв. и вече никой кмет не трябва да се моли на финансовия министър, а кметът сам решава за какво ще се харчат парите.”

Василев даде за пример Пловдив, където Общината е заявила 100 млн. основно за два стадиона, но не е получила пари от бюджета, защото не е готова с проектите. Бившият финансов министър отправи и риторичен въпрос към гражданите на Пловдив - “Толкова ли е богата общината, че може да загуби 100 млн. лв.?”

Към колегите от ГЕРБ Василев отправи призив: “Похвалете се с каквото сте свършили, но не лъжете, че другите не са свършили нищо, защото тези лъжи много лесно се опровергават“. Той посочи, че в последните три години бюджетната  философия на ПП-ДБ е да се инвестира и в инфраструктура, и в хора - в доходи, здравеопазване и образование. “Защото иначе имаме 1 млн. човека напуснали страната.”

Доходите

Ако инвестицията в доходите продължи с темпа на последните 3 години, след 4 години ще  стигнем средна заплата от 2000 евро и минимална от 1000 евро и 300-400 хил. българи ще се върнат, категоричен е Василев. 
“Ако се работи по закон и по правилата, България ще стане добра европейска държава, в която всички ние искаме да живеем,” увери той.

Решение за управленската криза
Думите му бяха подкрепени и от председателя на ДСБ Атанас Атанасов. 
”Нашият план не е блъф, ние предлагаме реална възможност да бъде създадена редовна власт с равноотдалечен от всички партии министър-председател, който да извади държавата от кризата. Виждаме, че и други колеги започват да припознават тази идея. Надяваме се да възстановим диалога, но само ако всички те се обединят около задължителните антикорупционни реформи,” заяви Атанасов и настоя за ясно поемане на  отговорност от страна на политическите партии, които биха подкрепили такъв план - и най-вече на ГЕРБ.

Решения за Пловдив
По темата за транспорта и инфраструктурата в Пловдив Веселина Александрова - представител на “Да, България” от листата на ПП-ДБ в Пловдив, каза следното: „В предходния ни мандат като общински съветници инициирахме създаването на общинско дружество, което да се погрижи за градския транспорт. Пловдив е единственият град в цяла България, в който градският транспорт е частен, а не общински. Това води до невъзможност да се контролира качеството на услугата“.

Според нея работеща алтернатива може да бъде това, което коалицията предлага конкретно за Пловдив и общинското дружество “Екобус”. За целта е необходимо да се работи паралелно и на ниво община, и на ниво държава. 
“След няколко години общинското дружество “Екобус” трябва да е подготвено да закупи автобуси с помощ от държавата, след което то да поеме изцяло всички линии на градския транспорт“, смята  Александрова.

 

/ВМ/

Купуването и продаването на гласове е престъпление.

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:07 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация