site.btaИнститут за развитие на публичната среда: В края на кампанията за местни избори - малко над 2 млн.лв. за партийна реклама
В края на предизборната кампания Институт за развитие на публичната среда представя данни от традиционния за организацията мониторинг на средствата, отделяни от участниците за медийно отразяване. В него обхванахме 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. В тази кампания Централната избирателна комисия регистрира 58 партии и 9 коалиции. Всички те могат да се включват и в местни коалиции. Така общинските избирателни комисии в 265-те общини са регистрирали още десетки формации, заедно с независими кандидати за кметове и общински съветници.
Към 26.10. данните показват, че партиите и коалициите са отделили общо 2 076 471 лв. за реклама в медиите. Значителни размествания има сред формациите. Най-много средства е вложила коалицията Продължаваме Промяната - Демократична България - 829 278 лв. На второ място по разходи е партия Възраждане - 271 758 лв. Следва ГЕРБ с 241 025 лв. При медиите също са настъпили промени, като най-много приходи вече има телевизия bTV с 375 794 лв. Втора е БНТ с 350 884 лв., а на трето място е другата голяма частна телевизия у нас - Нова ТВ с 332 749 лв.
Повече подробности за формациите и техните средства за медийна реклама, както и някои особености и примери за неспазване на изискванията на Изборния кодекс може да прочетете в публикацията "В края на кампанията за местни избори - малко над 2 млн.лв. за партийна реклама" на платформата "Отворен парламент".
/ВМ/
news.modal.header
news.modal.text