Автоинструкторите не са съгласни с предлаганите промени в организацията на обучението на водачи на МПС.
От МОН и МТИТС се предлага увеличаване на задължителните часове по практическо обучение от 31 на 42 часа и намаляване на теоретичното обучение с 14 часа. Същевременно се въвежда GPS система за контрол на практическото обучение, като разходите за този контрол ще се заплащат от автоинструкторите и обучаваните водачи. Това се прави при положение, че контролът върху обучението на водачи е възложен чрез Закона за движението по пътищата на ИА “Автомобилна администрация“ и разходите за този контрол трябва да се покриват от държавата. Автоинструкторите са категорични, че необходимостта от контрол върху тяхната дейност ще отпадне в момента, в който изпитът стане обективен и се премахне всяка възможност за корупция при него.
Сред автоинструкторите се събира подписка и при липса на диалог с отговорните държавни институции се готви национален протест.