БДЖ – грешни пари за бавни скорости
Умишлено ли се унищожава бъдещото развитие на подвижния състав на БДЖ?
В свое решение правителството планира да инвестира 840 млн. лева през следващите 10 години за доставка на 42 броя пътнически влака със скорост от само 160 км/ч. В страните от ЕС масово са изградени или се изграждат високоскоростни мрежи за над 250 км/ч, а в редица държави по света скоростта е от 400 до рекордните 605 км/ч.
От 2007 г. досега са изразходвани около 3.8 млрд. лева за подмяна на железопътната инфраструктурата. Предвиждат се още 13 млрд. лева инвестиции съгласно одобрената Интегрирана транспортна стратегия 2030.
Изненадващо, буквално в последните дни преди очакваното обявяване на обществената поръчка за подвижния състав на жп транспорта, се появява информация за промяна на базови параметри, които обезсмислят идеята за модернизиране на пътническите влакове и навеждат на мисълта, че отново търгът се подготвя за предварително определен печеливш участник, в ущърб на общетвения интерес на българския данъкоплатец.