site.bta„Адевърул“: Румънците харчат над 8 млрд. евро за почивки в чужбина и едва 2 млрд. евро за ваканция в родината

„Адевърул“: Румънците харчат над 8 млрд. евро за почивки в чужбина и едва 2 млрд. евро за ваканция в родината
„Адевърул“: Румънците харчат над 8 млрд. евро за почивки в чужбина и едва 2 млрд. евро за ваканция в родината
Полуостров Ситония на Халкидики, Гърция, където летуват много румънски туристи. Снимка: БТА, Владимир Шоков

Румънците харчат годишно над 8 милиарда евро за ваканции в чужбина и едва два милиарда евро за почивки в родината, пише в. „Адевърул“ в анализ, посветен на проблемите в румънския туризъм.

По данни, представени от управителя на Националната банка на Румъния Мугур Исъреску, миналата година румънците са похарчили за ваканции зад граница над 8 млрд. евро. Същевременно заместник-председателят на Националната асоциация на туристическите агенции Адриан Войку информира, че за ваканции в родината румънските туристи харчат четири пъти по-малко, т.е. около два милиарда евро, отбелязва вестникът.

Изследване на учени от Университета Бабеш-Боляй в град Клуж-Напока показа, че през юни румънците са похарчили 758 милиона евро за почивки в чужбина, а чуждестранните туристи са похарчили само 322 милиона евро в Румъния.

Като се вземе предвид факта, че брутният вътрешен продукт (БВП) на Румъния е някъде около 320 млрд. евро, похарчената от румънските туристи сума от 8 млрд. евро за ваканции зад граница означава, че около 2,5 процента от БВП на страната отива за развитието на туризма на други държави, пише „Адевърул“. Някои от тях нямат такава нужда, а дори искат да намалят броя на туристите, отбелязва румънският вестник. 

В същото време тези средства биха могли да помогнат на Румъния да развие собствения си туристически бранд, местните общности, транспорта, местата за настаняване и хранене и пр., пише „Адевърул“.

В разговор с „Адевърул“ заместник-председателят на Националната асоциация на туристическите агенции Адриан Войкан, който е и собственик на туроператора „Биби туринг“, казва, че Румъния няма развит туристически бранд и трябва да положи повече усилия за привличане на чуждестранни туристи.

 

 

 

/ПК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:25 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация