site.btaБелга: Белгия започна в социалните мрежи кампания за разубеждаване на кандидатите за убежище


Белгийският министър на миграцията и предоставянето на убежище Анелен ван Босют започна в социалните мрежи "ЮТюб" и "УотсАп" кампания с цел да бъде намален броят на кандидатите за убежище в Белгия, предаде белгийската новинарска агенция Белга.
Според коалиционното споразумение за съставянето на правителство в Беглия кабинетът на Барт де Вевер трябва да модернизира и да засили кампаниите, разубеждаващи хората да кандидатстват за убежище в Белгия. В споразумението се споменава, че трябва да се повиши фокусът върху кампаниите в интернет и да се създадат нови и по-интерактивни форми на комуникация.
"Тези кампании вече започнаха", каза Ван Босют. Социалните мрежи ще бъдат използваните за разпространение на новини и разубеждаващи съобщения за миграцията, така че те да стигнат директно до потенциалните търсещи убежище. Кампаниите имат основна цел да изгладят недоразуменията и фалшивите очаквания за получаването на убежище в Белгия.
Например Белгийската имиграционна служба има свой "УотсАп" акаунт, който активно промотира. Видеоклипове ще бъда разпространявани чрез "ЮТюб" в "транзитни държави" и държави на произход.
В момента се водят кампании в Гърция и България, като те са насочени към кандидати за убежище от Камерун и Гвинея. Посланието, което изпращаме, е, че мигрантските центрове в Белгия са пълни, каза Ван Босют.
Според Ван Босют видеата са гледани близо 17 хиляди пъти през за няколко дни. Планирани са и нови клипове, които да бъдат насочени към други групи.
(Тази новина се разпространява по споразумение между БТА и Белга)
/НС/
news.modal.header
news.modal.text