site.btaБелга: Белгийските инфлуенсъри отказват да споделят данни за контакт в профилите си в социалните мрежи

Белга: Белгийските инфлуенсъри отказват да споделят данни за контакт в профилите си в социалните мрежи
Белга: Белгийските инфлуенсъри отказват да споделят данни за контакт в профилите си в социалните мрежи
Снимка: Белга

Около 50 белгийски инфлуенсъри наскоро получиха предупреждение от белгийската федерална служба за икономика (FPS Economy), защото не споменават своя адрес и фирмен номер в профилите си в социалните медии. От няколко месеца това е задължително за всички, които рекламират онлайн и получават пари за това, предаде специално за БТА белгийската агенция Белга. Според белгийските инфлуенсъри новите правила са безсмислени и представляват намеса в личното пространство.

Заради европейските директиви инфлуенсърите трябва да се съобразяват с определени насоки, ако редовно рекламират компании. Те например трябва да имат фирмен номер и да споделят своя бизнес адрес на всичките си профилни страници в социалните медии.

Инфлуенсърите са компании

Компаниите също трябва да спазват тези правила и също се наблюдават от федералната служба за икономика. „Всяка компания трябва да постави своя фирмен номер, адрес и имейл адрес на своя уебсайт или социални медии. Тъй като инфлуенсърът е компания, това се отнася и за него“, обясниха от службата.

През последните месеци тя провери около 50 белгийски инфлуенсъри. В резултат десетки получиха предупреждение, че ще бъдат глобени, ако не посочат адреса и номера на фирмата си в профилите си в социалните мрежи.

Един от инфлуенсърите, получил подобно предупреждение, е фламандската YouTube звезда Нейтън Вандергюнст, който също има над 328 000 последователи в „Инстаграм“ под името Асид (Acid). „Предлагам да създам групов чат с всички (...), защото няма да направя това“, написа той в „Туитър“.

Според фламандската обществена телевизия Ви Ар Ти Асид рискува глоба между 208 и 80 000 евро или вероятно 4 процента от годишния му оборот. Федералната служба за икономика казва, че това е "очевидно последната стъпка".

„Ти си 100 процента прав да не го направиш“, отговори карикатуристът Лектр (Lectrr) на туита на Асид. „След смъртна заплаха полицията ме попита защо, за Бога, съм поставил адреса си на сайта си. Защото се изисква по закон, който трябва да знаете, г-н ченге.“

Друг инфлуенсър посочи неразумността на правителството. Той написа в „Туитър“, че министърът на правосъдието Ван Кикенборн също няма номера на фирмата или адреса си в профила си в „Инстаграм“.

Ако като инфлуенсър не искате да разкривате данните за адреса си, можете да помислите за наемане на пощенска кутия. Но и това не е достатъчно за белгийските власти, тъй като адресът на фирмата трябва да е адресът, на който действително се извършва дейността.

При липса на европейска хармонизация правилата се различават в отделните държави. В Нидерландия правилата за инфлуенсърите, произтичащи от законодателството на ЕС, също предизвикаха противоречия. Там нидерландското правителство реши, че е достатъчно да предложи възможност за контакт. Дали това също може да е решение за белгийските инфлуенсъри зависи от политиците да решат, заключава федералната служба за икономика.

(Новина, избрана от белгийската агенция Белга  за публикуване от БТА без намеса в текста съгласно договора за сътрудничество между агенциите)

/ЕЩ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:45 на 25.09.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация