site.btaАмериканската отбранителна индустрия е концентрирана в ръцете на твърде малко играчи, смята Пентагонът
MINF 04:43:31 16-02-2022
LM0439MI.009
САЩ - оръжия - индустрия - конкуренция
Американската отбранителна индустрия
е концентрирана в ръцете на твърде малко играчи,
смята Пентагонът
Вашингтон, 16 февруари (БТА)
Американската отбранителна индустрия се е концентрирала през последните години в ръцете на толкова малко компании, че липсата на конкуренция представлява риск за националната сигурност на САЩ. Това се казва в публикуван вчера доклад на Пентагона, предаде Франс прес.
"От 90-те години насам броят на компаниите в сферата на отбраната и самолетостроенето са намалели от 51 на 5", заяви на пресконференция високопоставен представител на американското правителство. Тези пет компании са "Боинг", "Локхийд Мартин", "Рейтиън текнолъджис", "Дженерал дайнамикс" и "Нортръп Груман".
"Това е проблем на националната сигурност, но също така е и голям икономически проблем", добави той. "Липсата на конкуренция допринася за това големите дружества да не се чувстват задължени да доказват, че продуктите им са най-добрите или да поддържат ниски цени, което означава по-малко иновации и по-лошо съотношение качество-цена за данъкоплатеца".
/ЛМ/
LM0439MI.009
САЩ - оръжия - индустрия - конкуренция
Американската отбранителна индустрия
е концентрирана в ръцете на твърде малко играчи,
смята Пентагонът
Вашингтон, 16 февруари (БТА)
Американската отбранителна индустрия се е концентрирала през последните години в ръцете на толкова малко компании, че липсата на конкуренция представлява риск за националната сигурност на САЩ. Това се казва в публикуван вчера доклад на Пентагона, предаде Франс прес.
"От 90-те години насам броят на компаниите в сферата на отбраната и самолетостроенето са намалели от 51 на 5", заяви на пресконференция високопоставен представител на американското правителство. Тези пет компании са "Боинг", "Локхийд Мартин", "Рейтиън текнолъджис", "Дженерал дайнамикс" и "Нортръп Груман".
"Това е проблем на националната сигурност, но също така е и голям икономически проблем", добави той. "Липсата на конкуренция допринася за това големите дружества да не се чувстват задължени да доказват, че продуктите им са най-добрите или да поддържат ниски цени, което означава по-малко иновации и по-лошо съотношение качество-цена за данъкоплатеца".
/ЛМ/
news.modal.header
news.modal.text