site.btaМОНЦАМЕ: Хранителна революция: Монголия ще покрива напълно самостоятелно вътрешната си консумация на пилешко месо

МОНЦАМЕ: Хранителна революция: Монголия ще покрива напълно самостоятелно вътрешната си консумация на пилешко месо
МОНЦАМЕ: Хранителна революция: Монголия ще покрива напълно самостоятелно вътрешната си консумация на пилешко месо
Президентът на Монголия Ухнаагийн Хурелсух на посещение в птицекомбинат. Снимка: МОНЦАМЕ

Президентът на Монголия Ухнаагийн Хурелсух посети птицекомбината „Аджигана“, където разгледа цех за преработка на пилешко месо, обект за индустриално отглеждане на бройлери и инкубатори за излюпване на яйца, предаде монголската новинарска агенция МОНЦАМЕ.

Монголия ежегодно внася над 22 хил. тона пилешко месо, което ѝ струва между 50 и 60 милиона долара и статистиката показва, че консумацията се увеличава с 20% всяка година.

„Чрез националната програма „Хранителни запаси и сигурност“ ние напълно ще успеем през следващите пет години да посрещнем вътрешното търсене на пилешко месо, като предоставим подкрепа по всички възможни начини на предприемачите“, заяви държавният секретар на министерството на прехраната, селското стопанство и леката промишленост Джамбалсерен Тумур-Юя.

„Аджигана“ произвежда над 1000 тона пилешко месо годишно, покривайки около 5% от вътрешното търсене. Като част от националната кампания „Хранителни запаси и сигурност“ производителите на птиче месо имат възможност за дългосрочни заеми при ниски лихви. Допълнително оборудването за отглеждане и изхранване на птици е изключено от ДДС и получава други видове подкрепа. Възползвайки се от добрите условия за кредитиране „Аджигана“ закупи и монтира нови инкубатори (изключени от вносно мито), разшири цеховете си и значително подобри капацитета си на производство.

"Аджигана" има амбициозни планове за бъдещето. Фирмата възнамерява да автоматизира процеса на клане, да въведе автоматизирана система за контрол и наблюдение и да увеличи капацитета на клетките си с 50%. Освен това компанията планира да си сътрудничи с кооперации и предприятия от птицевъдния сектор. С тези подобрения „Аджигана“ се стреми да задоволи 20% от вътрешното търсене на пилешко месо в Монголия.

Компанията е платила близо 10 милиарда тургика (5,17 млн. лева – бел.ред) данъци през предходните години.

(Тази информация се разпространява по договор между БТА и монголската новинарска агенция МОНЦАМЕ)

/ГГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:08 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация