site.btaУЕФА се разделя с един от най-старите си партньори за сметка на американска компания, която да продава правата за Шампионската лига
![УЕФА се разделя с един от най-старите си партньори за сметка на американска компания, която да продава правата за Шампионската лига](/upload/8907199/88f73bfbf3eb4c96ac44c3b8bafc95bb--0--78d9205590f2484b9982eedf0498438a.jpg?l=1000)
![УЕФА се разделя с един от най-старите си партньори за сметка на американска компания, която да продава правата за Шампионската лига](/upload/8907199/88f73bfbf3eb4c96ac44c3b8bafc95bb--0--78d9205590f2484b9982eedf0498438a.jpg?l=1000&original=)
Обединената европейска футболна асоциация (УЕФА) ще се раздели с един от най-старите си партньори - швейцарската компания ТИЙМ Маркетинг, за сметка на американската Релевънт Спортс, която ще бъде натоварена със задачата за глобална продажба на правата за Шампионската лига за периода 2027-2033 година.
УЕФА си партнира с ТИЙМ Маркетинг още от 1992 година, когато Купата на европейските шампиони се ребрандира в Шампионска лига.
Базираната в Ню Йорк Релевънт Спортс започна съвместна работа с УЕФА през 2022 година. Тогава европейската централа натовари компанията, чийто собственик е милиардерът Стивън Рос, собственик и на отбора по американски футбол Маями Долфинс, да сключи сделка за периода 2024-2027 година за продажбата на правата на европейските клубни турнири на северноамериканския пазар.
През този сезон трите турнира на УЕФА - Шампионската лига, Лига Европа и Лигата на конференциите, са генерирали приходи от реклами в размер на 4,4 милиарда евро.
От УЕФА посочиха, че в близките седмици се очаква официалното финализиране на сделката с Релевънт Спортс, част от която е и Европейската клубна асоциация.
/ГК/
news.modal.header
news.modal.text