site.btaФормула 1 се радва на нарастваща подкрепа в Близкия изток

Формула 1 се радва на нарастваща подкрепа в Близкия изток
Формула 1 се радва на нарастваща подкрепа в Близкия изток
снимка: AP Photo/Darko Bandic

Формула 1 се радва на нарастваща подкрепа в Близкия изток, а по-младите фенове сред дамите са най-бързо растящата демографска група в световен мащаб, според данни, публикувани от компанията Nielsen Sports.

В региона се провеждат четири състезания от Формула 1, с едно повече от САЩ, в сезон, който приключва през уикенда в Абу Даби, а отборите на Макларън и Ферари се конкурират за титлата при конструкторите.

Цифрите показват, че интересът на жените в Саудитска Арабия нараства с 11% в сравнение с миналата година и 10% сред мъжете, като най-голям е ръстът във възрастовата група 50-69 години.

Джеда беше домакин на състезание за първи път през 2021 година, а саудитският енергиен гигант Aramco спонсорира Астън Мартин, както и Формула 1 като цяло.

"Появяват се нови категории спонсори. Виждаме значителна промяна в марките, ангажирани в спорта, привлечени от тази променяща се демография на феновете", обясни глобалният генерален мениджър на Nielsen Sports Джон Стайнър.

От компанията добавят, че всеки четвърти от анкетираните 46 000 души на 37 международни пазара твърди, че е станал фен на Формула 1, след като е гледал документалната поредица на Netflix „Drive to Survive“.

Данните показват, че 41% от феновете на Формула 1 са жени, а тези на възраст 16-24 години са най-бързо растящата група.

Формула 1 вече е най-популярното годишна спортно състезание с повече от 750 милиона фенове по целия свят. Глобалният интерес от 2021 година насам се е повишил с 5.7%, или 50 милиона души.

Средната сделка за спонсорство на отбори се е повишила с 56% спрямо нивата преди пандемията, от 2.87 милиона долара през 2019 година до 5.08 милиона долара сега и със средна продължителност от 3.2 години в сравнение с предишните 5.2 години.

Има и по-разнообразен набор от спонсорство, вариращо от крипто валути до луксозни марки, а ИТ спонсорите съставляват 20% от разходите, в сравнение с 3% през 2019 година, докато приносът на финансовите услуги към всички приходи от спонсорство нараства от 2% на 17%. Титулярните партньори на най-добрите отбори са генерирали средно повече от 6 милиона долара медийна стойност на състезание, според собствената метрика на Nielsen.

Формула 1 продължава да расте и на установените европейски пазари, с 2.3% във Великобритания и 4.5% в Германия спрямо миналата година. Германия, родината на Мерцедес и Ауди, в момента няма състезание или печеливш пилот.

"Формула 1 е перфектен пример за собственик на права, който обновява отношенията си с феновете", коментира Стайнър и добави:

"Растежът на интереса, особено сред жените и по-новите пазари като Саудитска Арабия, може да се дължи до голяма степен на промяната в начина, по който екипите и пилотите са профилирани днес, и достъпа, който предоставят на глобалната аудитория."

/КМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:52 на 04.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация