site.btaСъздадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова
![Създадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/7437095/%D0%95%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%8F+%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%2C+%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%89%D0%B0%2C+16-%D1%82%D0%B8+%D0%9C%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD.jpg?l=1000)
![Създадени са първите методически ръководства за обучение по български жестов език, заяви заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/7437095/%D0%95%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%8F+%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%2C+%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%89%D0%B0%2C+16-%D1%82%D0%B8+%D0%9C%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD.jpg?l=1000&original=855dfa489f5ddaae7f02ee87b959d1ebe3ac64c5)
Вече са създадени първите методически ръководства за обучение по български жестов език в предучилищна и начална училищна възраст с подкрепата на МОН. Работи се по въвеждането и на специален избираем учебен предмет – български жестов език, обучението по който се планира да започне от 2026 г. Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова по време на XVI Mеждународна научно-практическа конференция “Tи чуваш“, съобщиха от образователното министерство.
“През последните години МОН инициира и подкрепи множество дейности, свързани с личностното развитие на децата и учениците с увреден слух. Най-големият израз на тези целенасочени дейности е изготвянето на Закона за българския жестов език с активното участие на представители на организации на и за хората с увреден слух, и на сляпо-глухите лица, който бе приет от Народното събрание“, отбеляза зам.-министър Лазарова.
Тя изтъкна, че акцент в работата на министерството е реформирането и модернизирането на средата в детските градини и училищата. Това включва оборудване на учебни места за ученици с увреден слух с подходяща апаратура – FM системи и други, съвместими с личните слухови апарати или с кохлеарните импланти на децата или учениците. Предвижда се и провеждане на обучения и различни квалификационни дейности за педагогическите специалисти за повишаване на техните професионални компетентности чрез различни национални програми и проекти.
“Убедена съм, че предстоят да се реализират още множество дейности, насочени към повишаване на квалификацията на учителите и прилагането на различни методи на работа, чрез които децата с увреден слух да усвояват пълноценно учебното съдържание, да развиват уменията си, и да повишават образователните си резултати, както и да общуват по-добре с връстниците, и с учителите си“, коментира още зам.-министър Лазарова.
БТА припомня, че контактна група между МОН и Съвета на ректорите ще обсъжда промяна на финансирането в различните научни направления. Това съобщи служебният образователен министър Галин Цоков на откриването на заседание на ръководителите на висши училища в България, което се проведе във Варна. В заседанието участие взеха също председателят на организацията проф. д-р Миглена Темелкова и ректорът на Икономическия университет във Варна проф. д-р Евгени Станимиров
/ЙВЛ
/ХТ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text