site.btaЖените, които клюкарстват за другите, са водени от ревност и ниско самочувствие, установи проучване

Жените, които клюкарстват за другите, са водени от ревност и ниско самочувствие, установи проучване
Жените, които клюкарстват за другите, са водени от ревност и ниско самочувствие, установи проучване
Илюстрация: Unsplash

Жените, които клюкарстват за другите, са водени от ревност и ниско самочувствие. Това сочи проучване на китайски учени, публикувано в сп. Evolutionary Psychological Science и цитирано от Мейл онлайн.

В изследването са участвали 190 представители на нежния пол на възраст между 23 и 35 години. Те са помолени да оценят по скала собствената си физическа привлекателност и самочувствие.

След това на случаен принцип им е било възложено да гледат снимки на дами, категоризирани като високо или ниско привлекателни.

Участничките трябвало да си представят, че са в социална група с „целеви“ представител на силния пол, както и че жената, която са видели на снимката, става част от тяхн и се опитва да се сближи с „техния мъж“.

Те оценили ревността си по скала, след което им била представена негативна информация за дамата. Участничките в проучването били помолени да определят вероятността да споделят тази информация в различни социални контексти.

Анализът показва, че те са по-склонни да разпространяват негативна информация за жената по-скоро сред собствените си приятели, отколкото сред други хора.

Също така се оказало по-вероятно да съобщят, че изпитват по-високи нива на романтична ревност, ако дамата е привлекателна, което от своя страна е свързано с по-големи шансове да разпространяват клюки за нея.

Участниците с ниска самооценка са били малко по-склонни да клюкарстват, особено когато конкурентите са били много привлекателни, установяват изследователите.

Екипът от пекински учени публикува своите открития в списанието Evolutionary Psychological Science.

„Това проучване изследва дали и как младите жени използват стратегии за клюки, за да спечелят възможности за себе си, когато са изправени пред физически привлекателни потенциални романтични конкуренти“, пишат те.

„Резултатите ни показват, че когато са изправени пред физически привлекателни потенциални конкуренти, младите жени изпитват по-високи нива на романтична ревност. Поради това са по-склонни да предават на приятелите си негативна информация, която може да навреди на сексуалната репутация на евентуалните съперници“, обобщават учените.

Освен това жените, които имат ниска самооценка, са в много по-голяма степен предразположени да изпитват по-високи нива на романтична ревност и са по-склонни да предават негативна информация на приятелите си под формата на клюки, пише в изследването.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:12 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация