site.btaБългарският културен институт в Будапеща представя изложбата "Любов по време на Армагедон" на преподаватели от Софийския университет

Българският културен институт в Будапеща представя изложбата "Любов по време на Армагедон" на преподаватели от Софийския университет
Българският културен институт в Будапеща представя изложбата "Любов по време на Армагедон" на преподаватели от Софийския университет
Изложбата "Любов по време на Армагедон" с автори проф. д-р Бисера Вълева и проф. д-р Анна Цоловска - преподаватели в катедра “Визуални изкуства‘‘ на ФНОИ към СУ. Снимка: Софийски университет

Българският културен институт в Будапеща представя изложбата"Любов по време на Армагедон" на проф. д-р Бисера Вълева и проф. д-р Анна Цоловска. Те са преподаватели в катедра “Визуални изкуства‘‘ на Факултета по науки за образованието и изкуствата (ФНОИ) към Софийския университет (СУ) “Св. Климент Охридски‘‘, съобщиха от  висшето училище.

На откриването експозицията беше представена от директора на института Пламен Пейков. На събитието присъства и Христо Полендаков - посланик на Република България в Унгария. Посетителите ще имат възможност да разгледат изложбата до 18 юли 2024 г.

Изложбата включва 20 фигуративни творби, изпълнени в класически техники. Идеята за тях се поражда от споделеното желание на авторките да се дистанцират, доколкото това е възможно, от темите и начините на реализация на изкуството в съвременната конюнктура. Това е своеобразно бягство от отвъдчовешката ситуация, от абстракцията, от модерността, от постмодерността, от концептуализма, от натрапените актуални теми, свързани с политика, екология, дигитализация и грантовете, които ги обезпечават.

“Патосът“ на тяхната идея е да се осъществи едно връщане към фигуративната образност чрез средствата на рисунката. В опита си да бъдат максимално искрени пред себе си, авторките намират човешкото в особената, неусетна античовешка ситуация, в която в момента се живее и нейната манипулативна реалност.

Темата за бягството от света на консумацията, независимо, че битието е потопено в него; бягството от адреналиновата наслада; бягството от възможностите за електронна екстензия на тялото и бягството от унификацията на съвременната всевъзможност довежда до фигуративно изразени автентични чувства; до образи, наслада и предпочитание за размяна на емоции пред размяна на информация, обясняват от СУ.

/ЙВЛ

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:23 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация