site.btaЧетири български филма и две български копродукции ще бъдат показани на „Кинематограф“


От четири български филма и две български копродукции – с Италия и Естония, се състои селекцията за „Кинематограф“ на 4 юни. Прожекциите ще са в „Сине Гранд“ в „Парк център“ в София, съобщават организаторите.
Сред акцентите на вечерта ще са „Говорещи глави или хора на дълга или това определено не e пропаганда“ на режисьора Кристиян Петров, „Огледално докосване“ на Роман Песаров, „Бъбривецът“ на Калина Горанова и Алекса Траянова, „По голите хълмове“ на режисьора Димитър Кутманов, „Калейдоскопио“ от Симеон Стоилов.
На събитието в София ще има среща с част от екипите на три от представените филми. С публиката ще разговарят Роман Песаров, Кристиян Петров и Алекса Траянова. Предвидени са прожекции също във Варна, Бургас, Русе и Велико Търново.
„Говорещи глави или хора на дълга или това определено не e пропаганда“ запознава зрителите с двама съперничещи си и нелепи улични проповедници, които са открили истината, която всички търсят. Те просвещават всеки, но без резултат. По ирония на съдбата проповедниците се натъкват един на друг, като среща се очертава да бъде безпощадна.
Сюжетът на „Огледално докосване“ се завърта около Виктор, който страда от рядко неврологично заболяване, което му пречи да усеща допир. Когато среща Диа, той открива мистериозна връзка между тях — той може да усеща всичко, което тя усеща.
Авторите на анимацията „Бъбривецът“ провокират зрителите да си представят, че бързат, хващат телефона и поръчват такси. Взима ги балканският чичо, с бял омазан потник, пушещ цигара, който слуша „поп-фолк радио”, поглежда ги и започва със „съсипàха я тая държава“, посочват организаторите на „Кинематограф“.
Историята в „По голите хълмове“ разказва за Жана – тихо и отчуждено момиче, което живее в отдалечен район. Тя е под деспотичната опека на манипулативния си приемен баща Данаил, но намира утеха в срещите си със старо куче, завързано в изоставена кариера. Тайната им връзка е разрушена, когато Данаил хваща Жана да се грижи за кучето.
В „Калейдоскопио“ Джакомо е решил да започне сериозна, макар и бездушна, офис работа, най-вероятно притиснат от своя баща. Той забравя колко много обича да рисува, както и че не е невъзможно да се реализира като художник. Неговата приятелка Марго го провокира да разбие черупката, в която се е затворил, подтиква го да влезе в дупката на Алиса, но дали ще излезе оттам и какъв, питат организаторите.
/ГН
/АВП/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина