site.btaФенове на "Оейзис" са загубили над два милиона британски лири в измами с билети за концертите на групата


Почитатели на "Оейзис" са загубили общо над два милиона британски лири в измами в социалните мрежи, и в частност във Фейсбук, мислейки, че купуват билети за концертите, с които групата ще отбележи завръщането си, предаде АФП, позовавайки се на "Лойдс банк" (Lloyds Bank).
Банката изчислява въз основа на собствени данни, че във Великобритания вероятно има най-малко 5000 жертви на измами, откакто билетите са пуснати в продажба.
В края на август миналата година братята Галахър обявиха, че 15 години след раздялата си отново сформират "Оейзис" - емблематичната бритпоп група, за поредица от концерти във Великобритания и Ирландия. Новината предизвика огромно вълнение.
Хаотичната продажба на билети за концертите в Кардиф, Манчестър, Лондон, Единбург и Дъблин - всички разпродадени в рамките на деня, обаче предизвика гняв и разочарование сред купувачите. Те се сблъскаха със сривове в натоварените платформи за продажба и с неприятната изненада да открият в последния момент динамична система за ценообразуване, която доведе до рязко покачване на цените.
Според банката след това са се умножили измамите, насочени към разочарованите фенове в социалните мрежи, чрез фалшиви реклами, които понякога са предлагали билети на намалени цени.
"Лойдс банк" е преброила хиляда жертви сред своите клиенти, които са загубили средно 436 британски лири. Един клиент е бил измамен с 1700 лири.
Девет от десет души са били измамени в социалните мрежи на "Мета" (Meta), най-вече във Фейсбук.
"Фактът, че толкова много случаи започват с фалшиви реклами в социалните мрежи, често в нарушение на правилата на самите платформи, подчертава важността на това тези компании да предприемат по-твърди мерки", казаха от банката.
На друг фронт в началото на септември Британският орган за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) започна разследване срещу търговеца на билети "Тикетмастър" (Ticketmaster), за да провери дали купувачите са получили ясна информация и дали са били подложени на натиск да купят билети в рамките на кратък период от време.
Според CMA "Тикетмастър" е продал над 900 000 билета за концертите на "Оейзис".
/ХТ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина