site.btaФенове на "Оейзис" са загубили над два милиона британски лири в измами с билети за концертите на групата

Фенове на "Оейзис" са загубили над два милиона британски лири в измами с билети за концертите на групата
Фенове на "Оейзис" са загубили над два милиона британски лири в измами с билети за концертите на групата
Братята Лиъм Галахър (вляво) и Ноел Галахър. Снимка: АП

Почитатели на "Оейзис" са загубили общо над два милиона британски лири в измами в социалните мрежи, и в частност във Фейсбук, мислейки, че купуват билети за концертите, с които групата ще отбележи завръщането си, предаде АФП, позовавайки се на "Лойдс банк" (Lloyds Bank). 

Банката изчислява въз основа на собствени данни, че във Великобритания вероятно има най-малко 5000 жертви на измами, откакто билетите са пуснати в продажба.

В края на август миналата година братята Галахър обявиха, че 15 години след раздялата си отново сформират "Оейзис" - емблематичната бритпоп група, за поредица от концерти във Великобритания и Ирландия. Новината предизвика огромно вълнение. 

Хаотичната продажба на билети за концертите в  Кардиф, Манчестър, Лондон, Единбург и Дъблин - всички разпродадени в рамките на деня, обаче предизвика гняв и разочарование сред купувачите. Те се сблъскаха със сривове в натоварените платформи за продажба и с неприятната изненада да открият в последния момент динамична система за ценообразуване, която доведе до рязко покачване на цените.
       
Според банката след това са се умножили измамите, насочени към разочарованите фенове в социалните мрежи, чрез фалшиви реклами, които понякога са предлагали билети на намалени цени.

"Лойдс банк" е преброила хиляда жертви сред своите клиенти, които са загубили средно 436 британски лири. Един клиент е бил измамен с 1700 лири.

Девет от десет души са били измамени в социалните мрежи на "Мета" (Meta), най-вече във Фейсбук.
       
"Фактът, че толкова много случаи започват с фалшиви реклами в социалните мрежи, често в нарушение на правилата на самите платформи, подчертава важността на това тези компании да предприемат по-твърди мерки", казаха от банката. 

На друг фронт в началото на септември Британският орган за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) започна разследване срещу търговеца на билети "Тикетмастър" (Ticketmaster), за да провери дали купувачите са получили ясна информация и дали са били подложени на натиск да купят билети в рамките на кратък период от време.

Според CMA "Тикетмастър" е продал над 900 000 билета за концертите на "Оейзис". 

/ХТ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:00 на 23.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация