site.btaОбщо 1094 ученици от 22 области участваха в Националното състезание по финансова грамотност на Министерството на образованието и науката

Общо 1094 ученици от 22 области участваха в Националното състезание по финансова грамотност на Министерството на образованието и науката
Общо 1094 ученици от 22 области участваха в Националното състезание по финансова грамотност на Министерството на образованието и науката
Снимка: Министерство на образованието и науката

Общо 1094 ученици от 22 области участваха тази година в Националното състезание по финансова грамотност на Министерството на образованието и науката (МОН). От тях над 240 достигнаха и се явиха на националния кръг на състезанието, чийто домакин беше 164-а Гимназия с преподаване на испански език "Мигел де Сервантес" в София, съобщи пресцентърът на МОН.

Голяма част от учениците се справиха отлично със задачите във финалния кръг. В почти всички възрастови категории има по няколко ученици, които са постигнали максимален резултат от 30 точки. Трима единадесетокласници и трима дванадесетокласници са предложени от Националната комисия за лауреати. Това удостоверение им дава възможност да станат студенти в определени специалности без полагане на изпит. Всички класирани на призовите места от гимназиален етап ще получават едногодишни стипендии в размер на 135 лева месечно по програмата на МОН за деца с изявени дарби.

Всяка година интересът към състезанието по финансова грамотност се увеличава, като броят на учениците се е завишил многократно през последните години. За сравнение през 2020 г. в състезанието са се включили 298 ученици от едва 13 области на страната, а сега техният брой е над три пъти повече.

В националното състезание участват ученици от пети до 12-и клас. В последния, национален кръг учениците решават по седем задачи от областта на икономиката, финансите, застраховането, банкирането и предприемачеството. Казусите са изцяло с практическа насоченост, свързани са с пътувания, разходи, бюджети, депозити, лихви, отстъпки, което провокира децата да мислят логично над реални житейски ситуации. Това прави ученето по-осмислено и мотивиращо, защото кара младежите да търсят ефективни решения и да прилагат знанията си на практика, отбелязват от образователното министерство.

Инициативата на МОН развива финансовите умения на учениците и повишава социалната им отговорност за управлението на личните финанси. Учениците развиват изчислителни способности, решават практически задачи и така подобряват финансовата и функционалната си грамотност.

/ВБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:10 на 21.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация