site.bta„Игра на сляпа баба“ изследва границите на реалността, времето и пространството

„Игра на сляпа баба“ изследва границите на реалността, времето и пространството
„Игра на сляпа баба“ изследва границите на реалността, времето и пространството
„Игра на сляпа баба или квантовата теория за пространството и времето“ на испанския драматург Хосе Санчис Синистера ще има премиера на 26 март в Yalta Art Room, снимка – Yalta Art Room/The Gentlemen's Production/личен архив

„Игра на сляпа баба или квантовата теория за пространството и времето“ на испанския драматург Хосе Санчис Синистера ще има премиера на 26 март в Yalta Art Room, съобщават от екипа. По думите им пиесата поставя под въпрос разбирането ни за физическа и концептуална реалност чрез парадоксални диалози и сценично поведение. 

В представлението участват актьорите Антония Гюруди, Александър Танев и Матей Мичев. Сценографията и костюмите са на Тина Тодорова и Даниела Солуева, а композитор е пианистката Теодора Цветкова.  Спектакълът е продукция на Yalta Art Room и The Gentlemen's Production

„Изборът на пиесата не е случаен. Тя съчетава философска дълбочина и сценично предизвикателство, което я прави особено вълнуваща за поставяне. Текстът изследва границите на реалността, времето и пространството, използвайки абсурдни и парадоксални ситуации. Това я прави изключително подходяща за експериментален театър, в който не само думите, но и телата на актьорите, сценичната среда и дори физичните закони играят ключова роля в изграждането на смисъла. Пиесата съдържа и политически, и философски пластове, които поставят важни въпроси за контрола, свободата и размиването на истината. В свят, където информацията е фрагментирана, а реалността често се манипулира, представлението се превръща в огледало на обърканата ни съвременност“, казва режисьорката Карина-Велислава Сомноева. 

По думите ѝ подобно на героите в пиесата, които се лутат в пространството, но не знаят дали реално се движат или остават на място, ние също живеем в свят на илюзорен напредък, в който парадоксално изобилието от информация води до дезориентация: „Сценичната концепция на постановката – въртяща се платформа с обърнати физични закони – подсилва тази идея, като създава усещане за загуба на контрол и непредвидими последствия. Това е театър, който кара зрителя да се чувства неспокоен, да анализира и да се съмнява – не просто да наблюдава, а да участва в търсенето на смисъл“. Д-р Гренюела, въвлечена в неочаквани квантови експерименти, пресича пътищата си с мистериозен мъж в хотел, в Прага. Въпросът е среща ли го наистина, или е пленник на времевите гънки.

Хосе Санчис Синистера е драматург и театрален режисьор, роден през 1940 г. Той е една от водещите фигури в авангардния и експериментален театър в Испания и Латинска Америка. Сред най-известните му произведения са „Ай, Кармела!“ – политическа драма за Гражданската война в Испания, която придобива световна популярност. „Театър на фрагмента“ е експериментална форма на драматургия, в която сцените не следват линеен разказ, а се подреждат като мозайка от различни моменти и перспективи.

/ДД

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:17 на 19.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация