site.btaПлатформите за стрийминг на музика ограничават заплащането за мелодии, създадени с изкуствен интелект

Платформите за стрийминг на музика ограничават заплащането за мелодии, създадени с изкуствен интелект
Платформите за стрийминг на музика ограничават заплащането за мелодии, създадени с изкуствен интелект
Снимка: БТА

Звуци от морски вълни или прахосмукачка, както и песни, създадени с помощта на изкуствен интелект (ИИ), отнемат част от приходите на изпълнителите в платформите за стрийминг на музика, но се разработват стратегии за ограничаване на това разводняване, съобщава АФП.

„Морски прибой“ или „Прахосмукачка“ – тези базови звуци, известни като бял шум, изобилстват в платформите за музика. През изминалата година алгоритмите на Deezer са премахнали около 11 милиона такива записи, като са преценили, че те нарушават изчисляването на възнаграждението на професионалните изпълнители.

Платформите за стрийминг плащат около 70% от приходите си на музикалната индустрия – 10 млрд. щатски долара до 2024 г. само за шведския лидер в тази ниша Spotify. Но „това, което не искаме да виждаме, е разводняване. Няма как да плащаме на запис на прахосмукачка по същия начин, по който плащаме на истински изпълнител“, подчертава Людовик Пуи, директор „Връзки с музикалната индустрия“ в платформата Deezer.

Опасявайки се, че това може да разочарова потребителите, които предпочитат тези „бели“ звуци за концентрация при работа или за релаксация, френската платформа все пак е създала своя собствена библиотека от подобни записи, без да ги отчита при изплащането на авторските възнаграждения.

Компанията е установила, че около 10 000 песни, генерирани изцяло от изкуствен интелект, се доставят до нея всеки ден, което представлява „около 10% от ежедневно получаваното съдържание“. На този етап тези произведения не се спират, но „трябва да разгледаме ситуацията, преди да вземем правилни решения“, обяснява Людовик Пуи.

„Истинският въпрос е: дали да не сложим съдържанието, генерирано на 100% от изкуствен интелект, в една група с т.нар. бял шум?“, коментира Жулиен Дюмон, директор на отдел „Дигитални технологии“ в Sacem.

Залогът е „способността на творците да изкарват прехраната си със своя занаят“, обобщава Дюмон. „Искаме Spotify, Deezer и другите платформи да се развиват, но също така искаме правилата на играта да важат за всички“, твърди той.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:48 на 22.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация