site.btaПреподаватели от цялата страна обсъдиха иновативни подходи за трансформация на предучилищното образование

Преподаватели от цялата страна обсъдиха иновативни подходи за трансформация на предучилищното образование
Преподаватели от цялата страна обсъдиха иновативни подходи за трансформация на предучилищното образование
Снимка: Издателство "Клет България"

Националният форум "Градивни частици на бъдещето", организиран от издателството "Клет България", привлече над 600 преподаватели, директори и специалисти, за да обсъдят най-новите тенденции и иновативни подходи в педагогическата дейност. За трета поредна година събитието предостави възможност за обмен на утвърдени практики, експертни насоки и задълбочени дискусии, фокусирани върху усъвършенстването на образователната система. Тазгодишното издание се състоя под формата на научно-практическа конференция, съобщават организаторите.

В поредица от лекции бяха представени някои от ключовите насоки за развитието на съвременното образование. Участниците в събитието имаха възможността да чуят теми, разкриващи ролята на емоционалната интелигентност в предучилищното обучение, интегрирането на технологиите в учебния процес и значението на ефективното сътрудничество между детските градини и семействата. Лектори в първата част на форума бяха Полина Коцева, Калоян Дамянов, доц. д-р Аксения Тилева, Ясена Христова и доц. д-р Евгения Тополска. Те акцентираха върху някои от съществените предизвикателства и перспективи за предучилищното образование.

"Всички ние трябва да се стремим към възпитаването на навици и умения, които да помагат на децата за бъдещото им развитие. Наша е отговорността да изградим пространство на доверие, в което да могат свободно да изразяват себе си, да опознават и да управляват своите емоции. Тези емоции са част от всеки човек и когато не умеем да ги регулираме, могат да разрушат всяка среда, лишавайки я от безопасността, която е необходима за едно дете. Затова всеки от нас трябва да си зададе въпроса дали позволяваме на нашите деца да чувстват и винаги ли позволяваме на самите себе си да чувстваме", каза Полина Коцева.

Във втората част на събитието се състояха няколко работни сесии, на които преподаватели и педагози обмениха идеи за някои ключови аспекти за педагогическата дейност. Във фокуса на дискусиите бяха дигиталните канали и тяхното приложение в работата на детските градини, значението на емоциите за взаимодействието между учителите и децата. Активните и иновативни методи на обучение, ангажиращи вниманието на децата, също намериха своето място сред работните групи. Част от тях бяха свързани със здравословния начин на живот и изграждането на музикална култура и интерес към ученето у най-малките участници в образователния процес.

"Създадохме форума "Градивни частици на бъдещето" с цел да популяризираме и утвърдим съвременните образователни практики, с които вие, учителите, изграждате основите за бъдещето на всяко едно дете. Децата правят първите си стъпки в образованието благодарение на вас. Те буквално прохождат във вашите ръце и биват прегръщани от вас на входа на детските градини. Тези прегръдки остават за цял живот. Вашата отдаденост към професията е впечатляваща и искам да ви благодаря за всичко, което правите", с тези думи се обърна към учителите Владимир Колев, управител на издателството "Клет България".

Събитието е част от продължаващата мисия на издателството да подкрепя учителите и директорите в тяхното професионално развитие и да създава условия за обмен на знания, иновации и добри практики в образователната сфера.

Издателството "Клет България" е водещо образователно издателство у нас, част от голямата европейска издателска група Klett. Учебниците и учебните помагала с марките "Анубис", "Булвест 2000", "Изкуства" и Klett, осигурявани от издателството, са символ на качество за няколко поколения български учители.

"Клет България" е член на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, на Българско-британската бизнес асоциация, на Германо-българската индустриално-търговска камара и на Асоциацията "Българска книга".

/ВБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:45 на 21.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация